kerstin z5-6
Ja förutom de hål jag mer eller mindre pillat upp med enbart spade o fot för en del perenner.)

Nu fungerar i alla fall vänster arm så jag kan gräva ner liliumlökar med planterings spade
Blev lite olika som test

Har bara bilderna från Bulbs.se och att det blir sådär maffiga får vi väl se om det stämmer smile.gif

[attachment=78931:70108_b.jpg]

[attachment=78932:70151.jpg]

[attachment=78933:70107.jpg]

[attachment=78934:70168.jpg]
oliv
Fina. I våras köpte jag från Bulbs "Pretty Woman". Jag fick gräva upp den därför att den hade virus.

min tråd om lilja med virus

(Jag fick ersättning från företaget, men de fick aldrig veta att det var viruset som hade fördröjt liljans uppkomst). Du får berätta hur det går för din, därför att jag är sugen att köpa en ny, men inte vågat.
kerstin z5-6
Ja därav tog jag bara enstaka och ibland 2 pack, får beställa mer av de bästa senare
Peztis
Vad bra att du mår bättre nu! Lycka till med de vackra liljorna. Landini var verkligen läcker med den mörka färgen och det vore ju super med de där enorma!
Helen i Piteå Zon 5
Kul att du är igång igen Kerstin yes.gif
En kompis till mig har köpt flera olika sorters trädliljor från bulbs tidigare och i sommar såg jag dom i blom.
Dom var helt fantastiska och doften var bedövande god.
kerstin z5-6
Det låter ju lovande ! smile.gif
Klint
Ja det var maffiga grejor! Skönt att du är bättre, gräva med foten de va inte dåligt!
kerstin z5-6
Ja vissa gånger är man glad att bara ha en granne inom synhåll som dessutom jobbar natt och sover på dagarna smile.gif En spade på foten mm är lite kufvarning
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon