KerstinSkåne
Hej

tänker prova på att odla körsbärstomater i vinter inomhus, om det fungerar. Någon med erfarenhet? Jag vet så mkt att man skall ha fullfärgsljus tror jag. Claes Olsson har en på 7 W. För svagt?

Tacksam för svar!!
Bassam
Hej

Jag tycker att det är mycket svårt för att de behöver mycket ljus.

H.Bassam
KerstinSkåne
Ok, tack för svar. Har du provat?

Mvh Kerstin
RibesRubusVitis
Håller med Bassam. Det blir mycket svårt om du inte fläskar på med massor av belysning större delen av dygnet:
http://www.wikihow.com/Grow-Tomatoes-Indoors
Risken är annars att plantorna blir väldigt långa men så klena att de inte orkar bära upp frukten. Jag har misslyckats själv, men det gick lite bättre med paprika.
jaj-51
CITAT (KerstinSkåne @ 10-10-2013, 11:17) *
Hej

tänker prova på att odla körsbärstomater i vinter inomhus, om det fungerar. Någon med erfarenhet? Jag vet så mkt att man skall ha fullfärgsljus tror jag. Claes Olsson har en på 7 W. För svagt?

Tacksam för svar!!

Ja det behövs nog tio stycken om du vill att plantan skal bli stor och ge tomater.
KerstinSkåne
CITAT (jaj-51 @ 11-10-2013, 21:42) *
Ja det behövs nog tio stycken om du vill att plantan skal bli stor och ge tomater.

Har du provat? Tips om lampa att använda annars?

Man ville ju ej dra tusentals kronor i elräkningen...

Mvh Kerstin
jaj-51
Leed belysning för växter.
Bassam
Hej

Har du provat? , det är konstigt fråga, idag finns hundra forskning varje dag, och de sprider sina forskningar på skolor Internet Google och på olika stället, annars kan läkare inte prata om cancer, om han inte fick cancer, student och praktik står med varandra.

H.Bassam
wotan
CITAT (KerstinSkåne @ 10-10-2013, 11:17) *
Hej

Tacksam för svar!!

7 watt är på tok för dåligt. till några plantor behöver du mera ljus. om jag va dig så skulle jag satsa på en lysrörs armatur med 2x58 w dagsljus från biltema. billigt och det funkar kanon. har använt sån armatur i flera år. vill du satsa lite mer pengar kan du ju kolla på de sidorna som säljer odlingstillbehör för andra grödor.
tex hydrogarden eller proffesionalgrow.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon