Full version: smaklöst äpple
ulla.s
Vi har ett äppelträd som heter katja. De första åren fick vi stora smakrika äpplen som blev genomskinliga inuti. Nu har de tappat smaken och är inget att ha.vet någon vad som fattas?
Ally
jag har också katja. några äpplen som blev övermogen på trädet blev lite mjöliga i konsistensen.
Andra är krispiga, söt-syrlig och goda!
Hur gammal är ditt träd?
Har du vattnat och gödslat? (det var ett par år sedan jag har gödslat...)
kartgallrat?
beskurit?
Bassam
Hej

jag tycker om att din träd haft fluga insekter, de attackera blommor knoppar, och de knoppar som attackerar blir fint färge tidigt men om man samla dem, efter några dagar blir frukter inne bruna och de jätte dåligt smak .

Obs

om du såg bruna punkter på frukter, det betyder så, du behöver spreja träd nu med vinter olja.

H.Bassam
ulla.s
Hej jag brukar inte vattna och gödsla. Trodde inte det kunde påverka smaken bara mängd och storlek . Och de är både stora och många.. jag vet att man kan göra hål i marken runt trädet och gödsla.får testa det till våren. ULLA

Hej

Äpplena är fina både utanpå och innuti. Ulla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon