Full version: Gödsla gräsmattan
Näcken
Då vi har småbarn så tycker jag inte om att ha små gödselkorn liggande i gräsmattan som de kan få för sig att äta.

Finns det gödsel i flytande form eller annat som inte blir liggande och är bra?

Tack för all hjälp, nu skall jag ut i blåsten igen och jaga vidare bland maskrosorna...
Åsa, mälardalen zon 2
Man måste inte gödsla gräsmattan varje år, så ni måste inte gödsla medans barna är små jag har nog inte gödslat gräsmattan på runt 7år och den växer alldeles för bra ändå fast det kanske beror på att jag inte tar bort allt klipp hela tiden och då återgår näringen till gräsmattan. Det är bara ibland uppsamlaren finns på gräsklipparen och det är när jag ska gödsla med gräsklipp.

Annars så kan man ju slamma upp hönsgödsel i vatten och vattna ut, det luktar dock inget vidare.
magiana
Här har du ett tips om ett flytande gödselmedel som dessutom är alldeles gratis, din egen urin! Späd ut urinen med 10 delar vatten och vattna med det. För säkerhets skull kan du vattna på kvällen om du är rädd att det ska lukta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon