Full version: pelargonförvaring?!
Sessi
Hej alla...

Jag har en del pelargoner som jag vill vinterförvara... Jag vet ju hur dom optimala förhållandena är för övervintring av pelargoner... Meeen... Jag har inte den sortens plats... Dom enda alternativen jag har är ett oisolerat förråd (med hyllor och en garderob) och inomhus, endast rumstemperatur på ca 18-20 grader. Sista alternativet skulle jag vilja skippa, då det blir så fult o skräpigt i v-rummet.

Min tanke i förrådet är att kanske snurra runt juteväv runt krukorna, sätta ner dom i frigolitlådor (utan lock), sätta lådorna på hyllorna och hänga lite bubbelplast framför hyllorna... Inte så att jag tätar till för mkt. Kan detta funka tro? Kanske sno lite tidningspapper lite löst runt själva plantan...

Bra att veta: hyllorna är längs en vägg som vätter mot grannens förråd (förmodligen också oisolerat). Borde ju vara liiiite varmare än en yttervägg...

Vad säger ni?

Ha det bra!
IreneH
Som jag precis skrivit i en annan tråd om pelargonförvaring så förvarar jag mina pelargoner i vardagsrummet.
De har en lampa så de får extraljus, och det är lätt och smidigt att kolla till dem lite då och då för vattning.
Visst kan man tycka att det ser skräpigt ut, men jag tycker mest det är mysigt, men min "djungel" i vardagsrummet. wink.gif

Hur det skulle vara att ha dem i ett förråd vet jag inte, hoppas någon annan kan svara på det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon