EvaKlemming
Hej igen
Min mamma har två krukor med rosor, inga jättekrukor, men rosorna har blommat i dem i sommar. Nu tänker hon ställa in krukorna i sitt lusthus som har 5 grader medeltemp hela vintern. Vad tror ni om det? Eftersom hon är bestämd i detta vet jag inte om jag kan avråda henne, så det hela blir väl ett experiment egentligen. Tror att det är rabattrosor som tex. Ingrid Bergman, Peace och Nina Weibull.

Men visst har man väl rosor i varmare länder än vårt, tex England:)

/Eva
Bassam

​Hej
Hon kan göra, på grund av rosor behöver plats som har mellan 0-+5 grader, men hon kan tillbaka dem ute när natt frost bli borta på våren.
H.Bassam
oliv
Jag har haft rosor i min lilla vinterträdgård - 8 grader minst + ljus. Inga problem, men krukan får inte torka ut förstås.
EvaKlemming
Tack. Så bra att få svar. Det verkar kunna gå bra. Hurra. Det där med vattningen var ju hemskt bra att få reda på. Det får jag nog påminna mamma på en gång.
/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon