Full version: Säsongens favorit?
havtorn74
Hej,

Posta gärna er favoritros för säsongen med bild i denna tråd.

För egen del, efter första året med rosor, så är nog "Lady Emma Hamilton" favoriten. Speciellt nu på senhösten så har den fått färgnyanser helt i min smak (bifogad bild är tagen idag). Dessutom härlig citrusdoft och helt fri från svampsjukdomar...

oliv
Även min Lady Emma Hamilton är en pålitlig senblommare, fortfarande har den två knoppar som håller på att öppnas... Jag har haft min nu i flera år. smile.gif Och jag valde den på grund av doften!
Kajsa
Det får bli mina två nya Austinrosor köpta i våras, planterad i söderläge vid vår lilla damm

Lady of Shalott, färgen är jag svag för, god doft, ca 1 m

strandskatan
Allra gladast har jag varit för att Goldener Olymp som jag haft i flera år men tyvärr misshandlat med ett antal uppgrävningar och flyttningar, kom igång att växa och blomma och dessutom visade sig ha en underbar doft!
Krolliljan
Det var svårt.
Jag har köpt så många nya i år och honungsrosorna är svåra att slå men Queen of Sweden är nog favoriten.

[attachment=79065:Queen_of_Sweden.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon