Full version: Vad är detta?
sara.kallander
Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med vad detta är för något? Är det en typ av sanseveria? I så fall, någon som vet vilken?
theseraphim
Det är en sanseveria utan tvivel men exakt sort vet jag inte precis nu. Ser ut som den vanligare sorten.
sara.kallander
okej, tack! Du vet inte vart jag kan hitta info?
gunsta
Hej - intressant Sansevieria du har , jag har letat efter bilder på olika former av sansevieria - finns ganska många. Mitt råd är att du bildsöker. Kanske du får träff - lycka till.

PS: Den jag funderar på är Sansevieria doneri sp nova - men jag får inte fram storleken på växten.
sara.kallander
Njae, kollade lite på den nu och de har helt olika rotsystem. jag har ingen jättebra bild på hur min ser ut, men den förgrenar sig ovan jord och sätter ibland ner lite nya rötter från dessa om de ligger i kontakt med jorden. man kanske ser det lite lite bättre på denna bilden, de bruna "slangarna" är förgreningar, nya skott...
Ålgryte
evaisa kan säkert hjälpa dig med namnet yes.gif Skicka henne ett PM eftersom hon inte skrivit något inlägg på senare tid... Hon har stenkoll på sansevieria-släktet tummenupp.gif

I den här tråden kan du läsa om blommande sansevieria.
sara.kallander
Tack! Jag tror att jag hittade namnet nu tack vare den tråden! Skulle tro att det är en sans dooneri smile.gif skickar henne ett pm och kollar smile.gif
sara.kallander
Jag har förresten två sticklingar som vill ha lite kärlek om någon är intresserad?
_Skruttan_
Hej Sara!
Oja...det man inte får säga, vill så gärna få någon stickling av växten.
Vad vill du ha av mig?
Hör av dig.
MVH
Skruttan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon