Full version: Oktoberrosor
strandskatan
Lite rosor plockade idag har fått sällskap med ett par lövkojor och några heliotropblommor.
Natur liv
Vackert och rgglatt!!!
oliv
Så många rosor som fortfarande blommar... Berätta vad det är för sorter! smile.gif
strandskatan
De röda är Nina Weibull, Heidelberg och Sympathie, den rosa är Compassion, ljusrosa Stanwell Perpetual, vit Schneewittchen, gul Graham Thomas, gul-aprikos Crownprinsess Margaretha. Särskilt mycket blommar det inte, men några rosor här och där finns kvar på buskarna. Lite trist är att Gloire de Dijon har fått många knoppar, men jag tror inte en enda av dem hinner slå ut.
Monarda
Farbror frost har hälsat på - 6 grader i morse. Clair Renaissance ser lite kylslagen ut.

[attachment=79094:DSC_0761.jpg]
strandskatan
(Frost)nupen men näpen!
EvaKlemming
så vackert
Krolliljan
Några Austinrosor blommar än.
t ex Queen of Sweden och James Galway
[attachment=79125:Knopp_Q_...20131024.jpg]
[attachment=79124:James_Galway.jpg]
strandskatan
Härligt! Vilken höst vi har! Och för varje dag kommer våren närmare!
johanare
Tyvärr inga foto men hos mig blommar o doftar Young Lycidas, Queen of Sweden, Harlow Carr, wedgwood Rose och Rose de Rescht
Måtte det bli vår snart! tongue.gif
EvaKlemming
Två grenar med flera knoppar hos Ilse Krohn Superior. Tar nog in kvistarna. Kanske de inte klarar en riktigt kall novembernatt.
Krolliljan
Jag har bundit ihop rosorna inför stormen men har inga höga förhoppningar att jag ska få se mer blommning i år.
Annars blommar James Galway vackert ännu idag wub.gif .
EvaKlemming
Här är knopparna. inte så vackert som Strandskatans dock.

20131028_194730.jpg

strandskatan
Söt kvist! Mina "skålrosor" blev bara gegga på två dagar, smartare ta in en kvist!
Krolliljan
Rosorna klarade orkanen bra.
Blommar gör Penny Lane, Stanwell Perpetual, Golden Celebration , James Galway och Louise Austin.
Inte många blommor men dock.
strandskatan
Det milda vädret verkar fortsätta ett tag till - få se om det blir några "Novemberrosor" också!
Kajsa
Vackra rosor flickor rose.gif Jo, det finns rosor som ännu kämpar men frosten har kommit och gått här, stormen slapp vi !

Annars finns nyponen nu på alla mina Rugosa rosor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon