CallEva på Öland
för en sådan blir det verkligen.
Kikade in på plantskolan, SEK 300.
Så nu gäller det att göra ett bra förarbete....

Någon som vill dela med av sina erfarenheter om blåregn?

Calle på Ön där sol och vind tävlar
evvy
Hej! köpte ett blåregn för 149 kr för ca tre år sedan, står mot en södervägg. Har inte gjort något speciellt faktiskt, ansade dock den för mycket för två år sedan å´då var blomningen något spartansk.... i fortsättningen är jag betydligt mer försiktig.
Den är ju så pass "ung" så den stör ju ingen! Ljuvligt när den blommar!!
Lycka till!
Hälsningar Evvy, zon 1 biggrin.gif
CallEva på Öland
Hej Evvy!
Jag från 149 till 300 på tre år, det måste väl kallas inflation men det är bara att bita ihop....
Och se fram emot prakten.

Calle på Ön där solen jagat frosten bort
Louise i Göteborg
Jag är nu inne på min andra blåregn i ungefär samma läge så varför den första dog kanske är av visst intresse!

Södervägg är bra men kanske för bra. Den första planterades alldeles inpå huset och kom i gång för tidigt på våren. Den andra står en knapp meter ut och har nu klarat fem sex vårar.

Den nya har jag klippt kraftigt vart år, så de äldsta delarna är riktigt karaftiga. När topparna fryser bort finns mycket kvar. Den första hade jag inte hjärta att klippa - snålhet och vishet.....

Den nya är jättestor och blommar mycket. wub.gif

Den första var dessutom någon skumm specialsort med rosa blommor, kanske mindre härdig.
CallEva på Öland
Hej Louise!
Tack för ditt svar, precis sådana erfarenheter jag är mycket tacksam för.

Till helgen blir det att öppna böresen och hoppas

Calle från Ön som får änne en sista? frostnatt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon