Eva i Skåne
[attachment=79110:003__800x395_.jpg]

Så här fina är mina novemberkaktusar efter att ha stått på balkongen hela sommaren. Jag tog in dem för några dagar sen när knopparna var på väg att slå ut. Jag har en rosa också. Den är full med knoppar, men dom är ganska små ännu.

Det är perfekt med utevistelse för dem. En liten skvätt vatten ibland, men dom har varit bortglömda långa perioder.
Jag gjorde likadant ifjol med samma lyckade resultat så det är nåt jag verkligen kan rekommendera.
strandskatan
Ja, de ser verkligen fräscha ut! De flesta krukväxter mår nog bäst om de får komma ut på sommaren.
Nenna på Aspö
Min stackars kaktus har hängt med i evigheters evighet, men i år ser den förskräckligt ledsen ut och de första, förvedade noderna kändes nästan svampiga när jag kände på dem. Jag får nog rädda det som räddas kan och ta sticklingar från plantan innan den ger upp andan helt.
Woodii
Har en i samma färg som din, TS, och den ser likadan ut. Stod ute i somras och har varit på glasverandan sedan september. Ska plocka in den ju, tack för påminnelsen! Ingen vits att den står därute och knappt syns.
Monarda
Full fart på min gamling i år.
[attachment=79312:DSC_0841.jpg]

[attachment=79313:DSC_0847.jpg]
Eva i Skåne
När dom blommar så vackert Monarda förlåter man dom lätt för alla de tråkiga månaderna wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon