Gita
Se länken från Dagens Media
Gita
*Stintan*
Du verkar leta desperat efter något misstag av S. Som om inte Alliansen begått några misstag giggle.gif
Gossen Ruda
Jo, lobbyister jobbar så. Fast att hämta in försprånget lär inte gå på denna korta tid.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 25-10-2013, 11:55) *
Du verkar leta desperat efter något misstag av S. Som om inte Alliansen begått några misstag giggle.gif

Fast ganska kul blir det väl ändå, när man förespråkar en helt annan ideologi än den man lever efter?
Håll med om det!
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-10-2013, 13:06) *
Fast ganska kul blir det väl ändå, när man förespråkar en helt annan ideologi än den man lever efter?
Håll med om det!
Gita

Ja men nu var det väl inte riktigt så att de förespråkar att man ska samarbeta med företag som inte är kollektivanslutna. Dom kanske kan få företagen att ansluta sig vem vet. Vet inte om det finns något förbud att alla företag måste vara kollektivanslutna för att få anlitas även om man förespråkar det. Det är väl något för facket att ta tag i. Håller med om att det är klantigt av SSU.
Piccante
Det visar väl mest vad alliansens politik har inneburit för arbetsmarknaden.
Motti
Jo då så är det !den som gapar efter mycket wink.gif Man bör sopa rent framför sin egen dörr .
pejori
Som sagt...Säga ett och göra annat..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17725819.ab
gnon49
Verkligheten och det politiska budskapet går väl sällan hand i hand. Sedan tycker jag i alla fall att facken skall ligga åt företag som vägrar kollektivavtal. Hade inte min arbetsplats haft ett avtal hade jag haft 2000:- mindre i sjukpension. Medlemmarnas avgifter skall ju gå till bl.a facklig verksamhet ute i verkligheten och inte till att lobba politiska partier. Politiken kan politikerna få sköta. LO tappar hela tiden medlemmar och man kör på som om det var det glada 60-talet när nästan alla medlemmar röstade rött.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon