Ewerth
Jag köpte två fina stamexemplar av denna växt på försommaren. De har blommat hela sommaren. Nu undrar jag vad det är för en växt och hur jag kan övervintra den på bästa sätt. Temperatur, ljus och vattning?[attachment=79163:IMG_1086.jpg][attachment=79164:IMG_1087.jpg]
gunsta
Hej - jag tycker det ser ut som lantanor - i vart fall den ena. Lantana kan man övervintra - jag har aldrig gjort det, men det borde finnas beskrivningar på på nätet - säkert har flera odlaiter testat. Googla!

Jag är mycket förtjust i dom och har dom varje år - så även i år.
reeta
Tack för hjälpen. Då tror jag beslutet blir att ta in dem för att torka upp och allmän rensning av skräp. Låter alla skott sitta kvar till senare vårklippning. Så får de detta år stå i glasverandan och fuschian får för första gången leva vidare i ljus och slipper gå i ide. Hoppas att ingen av växterna kommer protestera
Bassam
Hej

Vi ska fråga oss varför växter behöver:

1 Ljus: för att bygga mat till växter med grön färge som finns på blad, så om växter har blad behöver de ljus beror på hur mycket blad växter har.

2 också samma sak för värme och vatten, vi behöver mer av dem om växter har blad, och mindre om växter har inte blad.

H.Bassam
*Stintan*
Har övervintrat Lantanor och skött dom som vanliga krukväxter på fönsterbrädan.
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Stintan* @ 02-02-2014, 00:04) *
Har övervintrat Lantanor och skött dom som vanliga krukväxter på fönsterbrädan.

Har också övervintrat så gick jätte bra tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon