Sus1973
Hej!

Önskar tips till två hål jag har att fylla i min rabatt. Kantväxt är lavendel och närmsta grannar blir kärleksört och ulleternell. De nya växterna ska vara i ungefär samma storlek (det finns nämligen högre växter bakom).

Tips mottages tacksamt!
Peztis
Hur vore det med någon daglilja i passande färg? Då får du ett vackert "gräs" som bryter av mot kärleksörtens stela växtsätt. Finns ju i många färgställningar och som jag förstår det i lite olika höjder. Dessutom är det ju en Årets perenn precis som de andra två. smile.gif

Eller kanske en liten ros, hittade denna vackra bild:
oliv
Jag har som grannar till kärleksört lammöron, vit purpurklätt och vit myskmalva bl a.

Myskmalvan + purpurklätten blommer fortfarande med enstaka vita blommor...

Och som Peztis säger, även jag har en daglilja planterad i närheten, en senblommande (den ska blomma i augusti, men är ny för i år).
kerstin z5-6
Vet inte hur det är där du bor , men här blommar kärleksört betydligt senare än lavendel och ulleternellen.
Rek den något högre knippgentianan blå vit ,och någon rödbladig heuchera där bladen matchar mer än blomman<(som ju är obetydlig)

Lasse Trädgårdsnörd
Kärleksört och höstaster såg jag på Facebook, 1/11 kl 22:48 var den upplagd (https://www.facebook.com/groups/327075514063226/)

[attachment=79220:k_rleks_..._staster.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon