Full version: Växter i Norrbotten
torsack
Har försökt att läsa mig fram till vad för perenna växter som man skulle kunna ha i zon 6 (Boden) men inte hittat så mycket. Behöver hjälp med tips om var jag kan läsa mer om vilka perenner som lämpar sig där. Någon kanske har tips om tåliga perenner. :rolleyes:
Jejja
Två boktips:
"Trädgård i kallt klimat" av Maria Sandström.
"Trädgård i norr" av Allan Carlsson.

Sedan har även Elisabeth Öberg på SLU:s försöksgård i Öjebyn skrivit två skrifter inom serien FAKTA Trädgård-fritid:
Nr 49 2001: "Konkurrenskraftiga och härdiga perenner - urval för norra Sverige"
Nr 50 2002: "Marktäckande perenner - urval för norra Sverige".

Man kan odla det mesta av perenner i zon 6, eftersom snötäcket skyddar på vintern.
kerstin z5-6
Titta i mitt album där hittar du massor , smile.gif( Klicka i så fall på albumikon här nedan i mitt inlägg)De flesta perenner går aldeles utmärkt i z 6.Likaså många lökar och knöl växter tex lilja , jättestäpplilja ,mfl
Hör gärna av dig mer om du har nån undring
Hälsar K biggrin.gif
gullik.u
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-04-2004, 09:17)
Titta i mitt album där hittar du massor , smile.gif( Klicka i så fall på albumikon här nedan i mitt inlägg)De flesta perenner går aldeles utmärkt i z 6.Likaså många lökar och knöl växter tex lilja , jättestäpplilja ,mfl
Hör gärna av dig mer om du har nån undring
Hälsar K biggrin.gif

vilka jättehärliga bilder du hade i ditt album jag blir så avundsjuk!!

wub.gif gullik.u
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon