Full version: Flytta rabarber
josohl
Igår flyttade jag mina två rabarberplantor. Jag grävde rejält djupt runt och under dem, men ändå fick jag bara med tjocka underjordiska "stammar" (några gick dessutom av), inga smårötter alls. Är lite orolig att de inte kommer klara sig nu... Eller ser rabarber ut så under jord?? Nån som har flyttat rabarber förut och kan delge sina erfarenheter?
Scout
Precis så var det när jag flyttade rabarber för ett par år sen, mestadels var det bara som en massiv trästubbe flera decimeter ner. Men det tog sig jättebra ändå. Nu skördar jag hur mycket som helst av min rabarberdjungel.

Så du behöver inte oroa dig. Rabarber har enorm växtkraft och går dessutom mycket på djupet har jag läst, tror att det är där eventuella finrötter skulle kunna hittas. Den kommer att klara sig bra.
josohl
Tack, det var lugnande att höra!
Peztis
Har grävt om mina några gånger (förökar sig så infernaliskt!) och de har alla sett ut så.
Tror du kan vara lugn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon