Fredi
Efter två dagars intensivt trädgårdsfixande har jag inte en muskel i kroppen som inte värker. Jag har grävt upp tio buskar, förflyttat ca 1000 liter jord, klippt en 45 meter lång häck, räfsat 500 kvm gräsmatta och rensat bort en massa envist rotogräs.

Har ni också träningsvärk som vårtecken? Eller är det bara jag som förfaller under vintern, trots att jag sportar två ggr per vecka?
gammelnalle
CITAT (Fredi @ 11-04-2004, 09:10)
Efter två dagars intensivt trädgårdsfixande har jag inte en muskel i kroppen som inte värker. Jag har grävt upp tio buskar, förflyttat ca 1000 liter jord, klippt en 45 meter lång häck, räfsat 500 kvm gräsmatta och rensat bort en massa envist rotogräs.

Har ni också träningsvärk som vårtecken? Eller är det bara jag som förfaller under vintern, trots att jag sportar två ggr per vecka?

snarare sviter efter födelsedagen.....

rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
grattis i efterskott

och träningsvärk botas väl med ännu mera träning ??? unsure.gif du kan komma och gräva i min trädgård också.... sleep.gif sleep.gif

lite honung kan jag väl alltid bjuda på.... LITE !!!
Siri
Ditt trädgårdsarbete verkar ju vara träning i kubik biggrin.gif
Glöm inte att stretcha biggrin.gif
Kajsa
Ett gott vårtecken, det är nog bättre än gymmet, gratis och en massa frisk luft. Tycker jag sover så gott när jag varit ute hela dagen. Och som vi längtat, äntligen får vi hålla på i trädgården. rolleyes.gif
Ingis
Visst är det ljuvligt. Härligt väder har vi haft också flera dagar. Men här har vi flera minusgrader på nätterna fortfarande så någon ordentligt trädgårdsjobb blir det inte.

Men jag brukar också bli ledbruten första tiden på våren, men det hör till.

Lite dammrensning har jag gjort men resten får vänta ett tag till.

Hälsningar Ing-Marie
Tommy
Jupp! Träningsvärk är ett prima vårtecken.

Efter årets första 18 hål på golfbanan vet man vilka muskler som vilat i sex månader.
renate
Jag har bara börjat klipper ner mina perenner,jag är lite försiktig då jag har en mycket smärtsam inflamation i axeln,gör ont som artan när jag rör armen fel.Inget gräsmatteräfsande här än så länge. mad.gif sad.gif /Renate
Fredi
Nu har jag kompletterat min träningsvärk med en passande solbränna wacko.gif

I dag tog jag det lite lugnare och satt några timmar i solen mitt på dagen. Bättre än så kan det knappast bli.

Vi köpte huset förra sommaren och jag hittar fortfarande nya saker i trädgåren. Det är hur roligt som helst. Under en förväxt buske hittade jag t ex ett vackert stenparti! Till mina musklers förtvivlan ledde det till att jag grävde upp ännu ett rotsystem, men det kommer att bli grymt snyggt.

Jag är helnöjd, och nu åker jag på semester så att allt ogräs kan växa tillbaka igen smile.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon