epch01
Jag vill ge tips på en bra fågelautomat som rymmer mycket mat. Ta ett spirorör och komplettera med en ventilationshatt som finns på alla stormarknader.
Borra ett par hål i hatten så att det inte blir vatten stående på "fatet".
Popnita eller skruva i par skruvar så att hatten inte lossnar. Vänd upp och ner på skapelsen så blir det en ypperlig automat till fåglarna. Kostnad för automaten blir ca 350:-
pejori
Helt underbar skapelse. tummenupp.gif
Skönt att slippa fylla varje dag också.. bravo.gif
malcolm
Jag gillar kreativa lösningar men borde det inte vara en hatt på ovansidan också... tummenupp.gif
pejori
CITAT (malcolm @ 11-11-2013, 13:37) *
Jag gillar kreativa lösningar men borde det inte vara en hatt på ovansidan också... tummenupp.gif

En avtagbar så man kan fylla på och slipper få in regn.. yes.gif tummenupp.gif
malcolm
CITAT (pejori @ 11-11-2013, 13:39) *
En avtagbar så man kan fylla på och slipper få in regn.. yes.gif tummenupp.gif

Precis vad jag menade. yes.gif
epch01
rolleyes.gif Jodå! det är det . men det syns inte på bilden.. Ett plastlock som sitter på spiroröret när man handlar det. Röret kanske är väl långt men jag har inte möjlighet att fylla på så ofta
pejori
CITAT (epch01 @ 11-11-2013, 13:44) *
rolleyes.gif Jodå! det är det . men det syns inte på bilden.. Ett plastlock som sitter på spiroröret när man handlar det. Röret kanske är väl långt men jag har inte möjlighet att fylla på så ofta

Den är jättesmart.
*Stintan*
Fiffigt men man får nog vara bra på att klättra när man ska fylla på den flirting.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2013, 14:33) *
Fiffigt men man får nog vara bra på att klättra när man ska fylla på den flirting.gif

Den går säkert att plocka ned för påfyllning.
epch01
Jo! .. Jag gjorde en ögla av kraftig ståltråd i toppen, så den är lätt att lyfta upp och ner. I allafall när den är tom rolleyes.gif
Biggan_
Det var ju en smart pinal! tummenupp.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon