Full version: Frön ...
stigolof
Hej ohmy.gif)

Har förmånen att bo i Barcelona o ibland i Helsingfors, Finland. Reser en del o har som ovana att samla frön. För till fället har jag fina groende ekollon av Quercus rubra från Frankfurt o en del färska palmfrön från Spanien. Ifall ng är intresserad kan jag sända smile.gif m.v.h. Stig Eklund stig.eklund@gmail.com
Peztis
Välkommen till Odla!

Snällt av dig, hoppas någon nappar på ditt erbjudande. För mig är det dock ingen idé att samla på sig för mycket fröer just nu eftersom vi ska flytta.
Helen i Piteå Zon 5
Hejsan och Välkommen hit.
Vilken underbar ovana du har ..... samla frön är så kul yes.gif
Har lovat mig själv att ta det lugnt med frösådder i år men tackar ödmjukt för ditt fina erbjudande.
stigolof
CITAT (Peztis @ 15-11-2013, 21:56) *
Välkommen till Odla!

Snällt av dig, hoppas någon nappar på ditt erbjudande. För mig är det dock ingen idé att samla på sig för mycket fröer just nu eftersom vi ska flytta.

hej ohmy.gif) gav åt min sambo för ett år sedan en sån där magnet-lapp för kylskåps dörren. Översatt från finska kunde det vara : ett städigt hem är beviset för ett bortkastat liv ohmy.gif)

ganska bra smile.gif .. men hon fatta int alls de roliga - nära att jag fått på käften brr.. wink.gif
Peztis
Underbart! Skicka den till mig i stället! biggrin.gif Lovar att inte slå dig på käften!
karinc
Jag skulle gärna ta emot frön av Quercus rubra. Palmfrön är iofs inte heller helt fel (men ingen större chans att de klarar sig här). Hur gör vi? Jag mailar smile.gif
/K
Huggorm
Jag är också alltid intresserad av quercus rubra, som jag anser blir föredömligt trevliga inslag här i min skog. Men klarar de att skickas efter att de ha börjat gro, och har de då varit inne i värmen så de tror att det är vår?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon