Full version: Hoya Kerii
jaj-51
"Blev med" ett välrotat blad av den lite annorlunda växten tummenupp.gif

Läste lite om den på odla.nu
Verkar ju inte så lovande... låter som den inte skulle börja växa på flera år sleeping.gif

Någon som har erfarenhet av rotade blad Undras
teo
Den kommer aldrig att växa - den kan överleva som den ser ut och bilda rötter men den saknar tillväxtpunkt och blir i princip aldrig mer än ett blad.
Jubbe063
Har aldrig lyckats med ett blad, känner inte till någon annan heller som skulle lyckats. krävs nog ett vanligt skott tyvärr.
theseraphim
Utan en bit av rankan så är det kört tyvärr. Hoya Kerri säljs ju mest som en rolig grej till 14 februari. Själva plantan i sig är ganska ovanlig inom handeln.
GunillaS
Hoppas du inte har kastat bladet!
Jag fick ett Hoya Kerrii-blad som skulle slängas (lite skadat i toppen) av en personal på Blomsterlandet. Året var 2006. Det sattes i kruka och ställdes på undanskymd plats. Jag minns inte exakt när det började växa nya blad i krukan, men nu har plantan två rankor över metern och klättrar på gardinstången. I somras blommade den för första gången! Så ge inte upp!

jaj-51
CITAT (GunillaS @ 29-11-2013, 14:55) *
Hoppas du inte har kastat bladet!
Jag fick ett Hoya Kerrii-blad som skulle slängas (lite skadat i toppen) av en personal på Blomsterlandet. Året var 2006. Det sattes i kruka och ställdes på undanskymd plats. Jag minns inte exakt när det började växa nya blad i krukan, men nu har plantan två rankor över metern och klättrar på gardinstången. I somras blommade den för första gången! Så ge inte upp!

Tackar då är det bara att hoppas och vänta den har hamnat i ett undanskymt hörn ... thanks.gif

Såg en rotad stickling på tradera och blev lite sugen ... där satt bladen på en bit stam tummenupp.gif
Bassam
Hej
Mögla blad ska ta bort snabbt.
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon