MrsCamilla
Hej,

Jag skulle vilja komma i kontakt med andra trädgårds- och odlingsintresserade i Löddeköpinge med omnejd. Det skulle vara så roligt att få lära av andra, samt byta plantor och frön med varandra. Såvitt jag har kunnat söka mig till på internet, så finns inget lokalt trädgårdssällskap. Om det trots allt existerar så skulle jag vara glad för tips. Annars kanske det finns fler som jag, så att vi kan starta ett tillsammans? smile.gif

Hälsar
Camilla

kerstin z5-6
Närmaste STA verkar för er vara malmö-eller ha de lagt ner? Tag kontakt med moderföreningen eller starta själv en oberoende -dock är det trevligt att ha kontakt med en större krets för resor ,medlemstidning, växtmarknader med mera.
Eva i Skåne
Jag vet inte om det finns någon förening just i Löddeköpinge. Själv är jag med i Ringsjö Trädgårdsvänner, men det är lite fel håll för dig.
Lund, Landskrona, nordvästra Skåne har. Kanske nån av dom kan passa dig? Lunds trädgårdsförening. Det finns även länkar till den andra föreningarna på denna sidan.

Trädgårdsamatörerna i Skåne finns ju också. Jag har aldrig varit medlem där så jag har ingen erfarenhet därifrån
Bassam
Hej
På odla (förum ) finns många som intresserar din förslag, så behöver du bara skriver vad du tänker byta eller annan, och ska du hitta många som svara dig.

H.Bassam
strandskatan
Ja, som Bassam skriver, medan du väntar på att få "närkontakt", önskar du någon frösort - "tigga" eller byta - skriv här i forumet så får du säkert napp, vi är nog många som hellre ger bort frööverskottet än kastar fröna.
Anette på Boäng
Närmast är kanske Landskrona Trädgårdssällskap?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon