Full version: Kommentera detta!
Klint
Kan ni förklara det här! Här du något knepigt att berätta om?
Jag köper 4 cyklamen i september ställer 2 i varje fönster, det ena lite ljusare än det andra. Tiden går de får alla samma skötsel, men så blir en gul ful hängig och tappar blad, jag slänger den och köper en ny som jag placerar i det fönster där båda blommorna trivs, och sätter en av de gamla där den som inte trivdes stått. NU 4 veckor senare ser den nyaste lika tråkig och hängig ut? Spökar det eller?
Lokan
Ja! laugh.gif Vet bara att dom vill ha svalt och mycket vatten, tror inte ljuset spelar nån större roll. Har du tittat att det inte är 'nån' som äter på rötterna?
Klint
Haha jag i vanliga fall tror jag inte på spöken odyl. men men .Ska kolla om jag ser nån som äter.Annars blir det förflyttning av de 3 som mår bra,ganska varmt i köket nu på vintern

Undrar vad jag ska ha i köksfönstren? Julstjärnor ?begonior? hyacinter? Fler förslag?

Som sagt har det hänt nåt knepigt med dina krukväxter? Berätta!
theseraphim
Elementet drar inte upp just där eller? Litet cyklamentips, när man sätter ner cyklamen i ytterkrukan så lägg en bit grön oasis längst ner och ställ sedan cyklamenkrukan på den. Vattna sedan med så kallt vatten du kan få, oasisen suger upp vattnet och cyklamen kan doppa tårna i vattnet hela tiden.
Klint
Nej, inget element.De knepiga var ju att jag flyttade en av de som trivdes till platsen där den första blev så ful, den trivs lika bra än. Alla har fått lika mycket vatten.Men tack för oasistipset det ska jag börja med jag är väldigt förtjust i cyklamen.
Bassam
Hej
Jag tycker om att dit problem lägger på att du ger dem mycket vatten så Svampen attackera rötterna och blir svårt för rötterna att suga vatten som växter behöver.
Obs
min tips att du kan titta på rötterna och se om dem friska eller inte. och lukta på rötterna.
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon