Eva i Skåne
Igår var jag en vända inom Plantagen och såg då att dom hade amaryllislökar med knopp för 19,95, mest julröda, men även nån rosa.
Kunde såklart inte låta bli att köpa två med mig hem, Även om det bara skulle komma en stängel på dom så är det ett fyndpris.
Egentligen var jag ute efter hyacinter att sätta i en kruka på balkongen. Jo, det fanns också, 14.50. Så blev det några sådana också.
Idag var jag på Willys för matinköp. Där hade dom hyacinter för 9.90. Så fick det bli några till biggrin.gif
Klint
Ja det r roligt att fynda Eva! Jag har än sålänge bara en amaryllis,den kostade 100kr. då följde det med en vanlig olastkruka och jord i en liten påse.Det var granntösa som kom och sålde,jag sa går överskottet till nåt bra? -Jaa svarade hon vår skolresa och då var klart att jag köpte.
theseraphim
Vi har amaryllislökar för egen odling för 29,90 sen har vi amaryllis i kruka(2-3 stänglar, flera färger) för 39,90 och hyacinter från 9,90 plus en väldans massa andra julblommor. Det har vi på jobbet nu om man nu går flika in lite;)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon