Gita
........ ni vill ha forumet? Så totalt meningslöst och intetsägande.
Gita
theseraphim
Menlöst och intetsägande kanske är att ta i men nu är det verkligen lugnt och de trådar som diskuteras mest är tex vad gör du nu osv och de är ju gamla. Tyvärr som jag tidigare nämnt så stagnerar de flesta forum efter ett tag då det blir svårt att få intressanta trådar. Själv svarar jag på de jag kan även om jag svarat på samma sak tio gånger förut men det är väl lite av en yrkesskada:)
Sen är det ju klart att inom trädgården så är det lite lågsäsong nu vilket lär ha påverkan.
Det år ju bara vi medlemmar som kan påverka utvecklingen här för är det så här dött lär det knappast bli många nya medlemmar.
Gossen Ruda
Förtal och kränkningar kan hålla sig till Instagram och liknande ställen.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 27-11-2013, 18:17) *
........ ni vill ha forumet? Så totalt meningslöst och intetsägande.
Gita

Vilka ni? Vad gör du för att få till en förändring?
Klint
Kan du utveckla det där lite?
Forumet är väl vad vi gör det till eller har jag missat nåt nu?
pejori
Med tanke på ordet "ni" borde kanske frågan ha ställts till forumansvariga. dunno.gif

Det är inte bara du som är "besökare" här Gita, det är vi allihop. yes.gif

gunsta
CITAT (pejori @ 28-11-2013, 08:31) *
Med tanke på ordet "ni" borde kanske frågan ha ställts till forumansvariga. dunno.gif

Det är inte bara du som är "besökare" här Gita, det är vi allihop. yes.gif

Sant pejori tummenupp.gif - det är VI och inte ni.
Natur liv
CITAT (Gita @ 27-11-2013, 18:17) *
Så totalt meningslöst och intetsägande.

Inte tycker då jag att det stämmer. Det finns massor av intressanta trådar om trädgård, blommor och allt möjligt. Leta lite så hittar du säkert något du gillar. Möjligen kommer inte så många nya trädgårdsämnen just nu, men det är väl inte konstigt med tanke på årstiden. Nu får vi hålla tillgodo med trevliga samtal kring allt möjligt annat tills det börjar gro i rabatterna igen.

Monarda
Vi som är här är ju här för att vi gillar det och gillar man det inte så kan man vara någon annanstans.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Gita du trivs väl bara om det är mycket tjat och tjafs och lite bråk därtill?
Gita
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-11-2013, 10:16) *
Gita du trivs väl bara om det är mycket tjat och tjafs och lite bråk därtill?

Men visst är väl intelligenta elakheter betydligt mer underhållande än menlösa, meningslösa dumsnällheter.
Gita
Monaxe
CITAT (Gita @ 29-11-2013, 21:28) *
Men visst är väl intelligenta elakheter betydligt mer underhållande än menlösa, meningslösa dumsnällheter.
Gita

Tycker inte att trädgårdsprat behöver innehålla intelligenta elakheter, inte dumma elakheter heller för den delen.
Kanske är det fel forum du vänder dig till?
pejori
CITAT (Monaxe @ 29-11-2013, 22:23) *
Tycker inte att trädgårdsprat behöver innehålla intelligenta elakheter, inte dumma elakheter heller för den delen.
Kanske är det fel forum du vänder dig till?

I min värld finns inte någon elakhet som är intelligent.

Elakheter är alltid ointelligenta och bevisar bara på, ett bristande intellekt.

Resonerar man i dom termerna är det bara ett annat namn på "okunskap och bristande argumentationsteknik. " innocent.gif

CITAT (Gita @ 29-11-2013, 21:28) *
Gita

Men.... Vad är det för fel på Flashback??? Där kan du vara hur elak du vill och gissa om du får svar på tal också. smile.gif

Allt finns att diskutera där, så bara välj ämne. tummenupp.gif
malarmaster
...men småprat skall väl inte nödvändigtvis vara trädgårdsrelaterat?
jag skriver sällan här numera då jag ogillar censur,något jag tycker det blivit med de nya reglerna.
många trådar togs bort då vissa åsikter som störde ägaren kom upp.( eller rättare sagt störde odla.nu kommersiella intressen,man vill ju inte sammankopplas med "dåliga" åsikter)detta är ju något man får acceptera då odla.nu inte är en fri sajt.
politiska trådar är ju svårt att ta upp här då bara vissa åsikter tolereras.
tack och lov finns det fler sajter att vara på . men håller helt med gita,odla är totalt menlöst och kommer att tyna bort,det är bara en tidsfråga.ju färre besökare,ju sämre reklamintäkter är det inte så? Ulf
Natur liv
CITAT (malarmaster @ 30-11-2013, 18:09) *
odla är totalt menlöst och kommer att tyna bort,det är bara en tidsfråga.ju färre besökare,ju sämre reklamintäkter är det inte så?

Det tror inte jag. Forumet förändras säkert beroende på vilka medlemmar som är aktiva och det behöver inte nödvändigtvis betyda att det blir till det sämre. Vi är gissningsvis några stycken som även fortsättningsvis kommer att besöka odla för att både diskutera trädgårdsrelaterade frågor och allmänpolitiska. Tynar bort gör det först när ingen kommer hit, och det ser uppenbarligen både du och jag till att det inte gör.
Huggorm
CITAT (malarmaster @ 30-11-2013, 18:09) *
...men småprat skall väl inte nödvändigtvis vara trädgårdsrelaterat?
jag skriver sällan här numera då jag ogillar censur,något jag tycker det blivit med de nya reglerna.
många trådar togs bort då vissa åsikter som störde ägaren kom upp.( eller rättare sagt störde odla.nu kommersiella intressen,man vill ju inte sammankopplas med "dåliga" åsikter)detta är ju något man får acceptera då odla.nu inte är en fri sajt.
politiska trådar är ju svårt att ta upp här då bara vissa åsikter tolereras.
tack och lov finns det fler sajter att vara på . men håller helt med gita,odla är totalt menlöst och kommer att tyna bort,det är bara en tidsfråga.ju färre besökare,ju sämre reklamintäkter är det inte så? Ulf

Det är inte förbjudet med några politiska trådar så länge de inte strider mot svensk lag. Även känsliga politiska ämnen som invandring går att diskutera, så länge man håller sig objektiv och inte låter det glida över i rasism. När det gäller vanlig politik av den typ som man ser på nyheterna varje dag är det inte minsta problem.
malarmaster
CITAT (Natur liv @ 30-11-2013, 18:22) *
Det tror inte jag. Forumet förändras säkert beroende på vilka medlemmar som är aktiva och det behöver inte nödvändigtvis betyda att det blir till det sämre. Vi är gissningsvis några stycken som även fortsättningsvis kommer att besöka odla för att både diskutera trädgårdsrelaterade frågor och allmänpolitiska. Tynar bort gör det först när ingen kommer hit, och det ser uppenbarligen både du och jag till att det inte gör.

nu är jag inte särdeles aktiv på odla längre,jag är inne kanske 1 till 2 gånger i veckan och då endast som gäst o kollar rubrikerna.finns det något intressant loggar jag in men senaste halvåret sker det sällan.
trädgårdsfrågorna är oftast ointressanta för mig (nybörjarfrågor) men jag vet att det finns de som gärna vill undervisa så jag överlåter till dem.
byggfrågor förekommer numera sällan annars är det en favorit (det finns ju annars en riktig byggsajt att häcka på).
småprat var det som engagerade mig mest,särskilt politik men det har i stort upphört här.
besöksfrekvensen på odla har ju drastiskt gått ned senaste åren,när jag blev medlem var det mellan 900-1000 besökare inne samtidigt,ibland så många att man inte kunde komma in.
nu är besöksfrekvensen betydligt lägre,125 just nu när jag skriver detta.
skitdåligt en lördagskväll.men jag ser ju att många tidigare aktiva inte längre syns till i trådarna,man kan ju fråga sig varför. ulf
Gita
CITAT (pejori @ 30-11-2013, 00:05) *
Men.... Vad är det för fel på Flashback??? Där kan du vara hur elak du vill och gissa om du får svar på tal också. smile.gif

Allt finns att diskutera där, så bara välj ämne. tummenupp.gif

Jodå, det finns mycket att hämta på Flashback, både sådant som är lärorikt och sådant som bara är underhållande.
Gita
Huggorm
CITAT (Gita @ 30-11-2013, 20:02) *
Jodå, det finns mycket att hämta på Flashback, både sådant som är lärorikt och sådant som bara är underhållande.
Gita

Det gäller bara att kunna sortera fram guldkornen ur den massiva mängd dynga som också finns där
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-11-2013, 20:42) *
Det gäller bara att kunna sortera fram guldkornen ur den massiva mängd dynga som också finns där

Visst, men det gäller nog de flesta forum, Odla inte undantaget.
Gita
silos
Det är bara för att jag inte har skrivit på länge så har det blivit så här!;) smiley_small_hug.gif
gunsta
CITAT (silos @ 09-12-2013, 10:05) *
Det är bara för att jag inte har skrivit på länge så har det blivit så här!;) smiley_small_hug.gif

Jag läser dina inlägg mer än gärna Silos smile.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 09-12-2013, 10:05) *

Knappast giggle.gif
malcolm
Hur som helst så blir det inte roligare än vad man gör sig.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 09-12-2013, 16:00) *
Knappast giggle.gif

Sen finns det så klart det/dem som aldrig förändras!

Personligen gillar jag Silos inlägg, hon är väldigt speciell på ett väldigt speciellt sätt.
Gita
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 10-12-2013, 06:49) *
.........Personligen gillar jag Silos inlägg, hon är väldigt speciell på ett väldigt speciellt sätt.
Gita

Vad har det med deras inlägg att göra? Frågan var väl inte om man gillade någons inlägg eller inte??
*Stintan*

Personligen gillar jag Silos inlägg, hon är väldigt speciell på ett väldigt speciellt sätt.
Gita

Och ditt förutsägbara inlägg var svar på vad?
silos

Gita

Det var gulligt skrivet av dig!
*Stintan*
För mig är alla människor speciella tongue.gif
Gita
CITAT (*Stintan* @ 10-12-2013, 13:14) *

Så kul för dig då!
Så är det inte för mig, jag tycker att en del är mycket intressanta, intelligenta och roliga men att andra mest är sura, trista och tråkiga.
Gita
silos
CITAT (*Stintan* @ 10-12-2013, 13:14) *

Visst är alla människor speciella på var sitt sätt,men det finns dem som är extra speciella!
*Stintan*
CITAT (Gita @ 10-12-2013, 14:25) *
Så kul för dig då!
Så är det inte för mig, jag tycker att en del är mycket intressanta, intelligenta och roliga men att andra mest är sura, trista och tråkiga.
Gita

Det ena utesluter väl inte det andra.
*Stintan*
CITAT (silos @ 10-12-2013, 15:14) *
Visst är alla människor speciella på var sitt sätt,men det finns dem som är extra speciella!

Det är nog högst individuellt hur man tycker om det. För mig är det svårt att tycka någon är EXTRA speciell just därför att alla är speciella på sitt sätt.
silos
CITAT (*Stintan* @ 10-12-2013, 15:32) *
Det är nog högst individuellt hur man tycker om det. För mig är det svårt att tycka någon är EXTRA speciell just därför att alla är speciella på sitt sätt.

Nu är vi visst OT.
Peztis
CITAT (Huggorm @ 30-11-2013, 20:42) *

CITAT (Gita @ 30-11-2013, 20:54) *
Visst, men det gäller nog de flesta forum, Odla inte undantaget.
Gita

Fast här på Odla kallas det väl för gödsel? biggrin.gif
silos
Jag gödsla gärna med glädje!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon