Jerrie
Hej!

Jag planterade frön från passionsfrukt förra hösten, och under våren och sommaren började mina små skyddslingar växa hysteriskt. Den har vuxit längre än till takhöjd och allt har varit frid och fröjd fram till för en vecka sedan då bladen började gulna i snabb takt. Har det med bevattningen att göra? tidigare har jag vattnat den väldigt ofta eftersom jag märkte att det var det den trivdes med, men nu under hösten har jag minskat vattnet för den. Eller är det ljuset som gör att den gulnar? Då skulle jag kanske kunna rädda den genom att flytta den till ett annat rum med växtlampa, men det enda debaklet är att olivträd och citrus redan trängs under den, så det blir väl kanske lite trångt. Ska jag flytta den?
CillaM
Till 100% har det med ljuset att göra, och att du vattnade för mycket samtidigt som ljuset försvunnit gradvis. Vatten en gång i veckan, ställ så ljust du kan. Även om bladen gulnar så kommer det nytt så småningom men bäst vore extra ljus för den. Så gör jag, o det ser naturligtvis inte så väldigt vackert ut men....
Jerrie
Tack för svar. Jag flyttar den till växtlampan då så får vi se hur det hela utvecklar sig. smile.gif
Alexander-VG-zon3
Har du bild på den fällna bladen ? hur ser dom ut ? helt jämnt gula ? eller marmorerade i olika gröna/gula nyanser ? har du kollat efter ohyra ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon