Full version: Törnrosas kjortel
Barbera
Hej!

Har just börjat bekanta mig med några av frösådderna. Men jag tänker förstås redan på deras framtid och hur det ska gå för dem när de blir stora...
Har väl insett att Törnrosas kjortel kommer att hitta sin plats i världen på en av väggarna till sydbalkongen, men eftersom de kommer att bli upp till 2,5 m höga, så inser jag ju att de kommer att behöva lite extra stöd här i livet. En spaljé måste väl vara det rätta, men frågan är hur bred?

Ska plantorna sitta tillsammans, kanske fem stycken i en stor kruka eller trivs de bäst med kompisarna på avstånd?

Tacksam för era synpunkter!
Hälsningar
Barbera
Siri
Det går att ha flera i en kruka. Snyggt tyckte jag det är att ha en konformad spalje mitt i krukan och låta "kompisarna" växa runt om.
En tunn spalje kan var snyggt av tunnt trä eller någon form av nät så det inte tar över helt och syns mer än blommorna.

Välkommen hit förresten smile.gif
Barbera
Tack Siri!

Jättebra svar, det låter trevligare med en fristående spaljé. Hade jag nog inte kommit på själv!

//Barbera
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon