Årets julkalender helt obegriplig för mig! Borde inte en julkalender handla mer om något som har anknytning till julen. Snö tomtar osv. Så tycker iaf jag!
Eva i Skåne
16-12-2013, 12:33
Jag antar att du menar Svt:s julkalender. Jag har bara sett ett par avsnitt, men något jag såg var ganska underhållande
Håller med dig om att det inte finns något juligt i den än så länge, men det kommer förhoppningsvis, eftersom den heter nåt i stil med Hedenhös uppfinner julen
Efter vad jag har hört tycker barn i 7-8årsåldern den är bra
theseraphim
16-12-2013, 14:35
Tycker den är jättekul och att den inte är klassiskt julig(vilken kalender har varit det de senaste 25 åren?)gör inget, dock så har de ju redan uppfunnit lucia, dansa runt granen, knäck osv.
Tycker det är rätt kul att se hur de kommer fram till alla våra traditioner. Sonen som är 9 om två veckor har i alla fall inte missat ett avsnitt.
Natur liv
16-12-2013, 17:04
Det är den första julkalendern jag har sett flera avsnitt av på flera år. Underhållande för olika åldrar, en familjekalender typ. Sånt ser jag gärna.
Här är en till som gillar den..
Trevlig och inte så "juligt smörig" som en del kan bli...
Anki på Öland
22-12-2013, 13:15
Håller på att bli knäpp på radions julkalender.... så fort "granntanten" är med, som hon är i nästan varje avsnitt, så stormskäller en liten hund i bakgrunden.... så jätteskoj när man har egna hundar...

visst, jag kan stänga av men den varar ju inte så länge och jag gillar att ha radion på annars....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.