Tack Silos! Kul att se dig också!! (och så kramas vi lite

)
Glödsandbi, ååh, så vackert! Den 9 maj fann du den (jag är en sierska med magiska egenskaper!

)!
Och det lilla biet här ovan, bör vara en Lasioglossum, bör den inte? Enligt denna beskrivning, funnen på artportalen, av Göran Holmström den 22 sept 2012, (bild på fibblesmalbi, med kommentarer):
CITAT
--- Att det är en Lasioglossum syns på de vita banden på bakkroppen. De sitter i ovankanten av tergiterna! ... Hos Halictus och t ex Andrena denticulata sitter banden i nederkanten. Lätt att se om man vet om det. Lasioglossumarterna tillhör de bin som håller ut längst på hösten.
Sena arter, precis som du sa.
Vill du någon Bembix rostrata till din samling (om du inte redan har) så får jag skicka över till dig när sommaren mognat.
Nej, jag trodde att Björn var mycket yngre! Sådär 20 år kvar till pension! Kanske inte så mycket hår

, men definitivt ser han väldigt ungdomlig ut!
Själv längtar jag till våren, jag har så många planer och viljor och idéer. Det finns så mycket att upptäcka, och jag vet var och hur jag ska leta nu. Kan livet vara mer spännande! HURRA för småkrypen!
(Ja, och så sådär som avlöjande, så såg jag givetvis din rapportering på artportalen. Så mycket var mina sierska-egenskaper värda)