Full version: Antikrundan i kväll
Gossen Ruda
Glöm inte.
Huggorm
Hoppas inte de börjat med ännu fler nyheter i årets upplaga, utan koncentrerar sig på att visa grejer som folk kommer med istället
Eva i Skåne
Tack för påminnelsen.
Bee
Tack för påminnelsen från mig oxå. Visste det var ngt ikväll men kom inte ihåg.
Monarda
CITAT (Huggorm @ 02-01-2014, 17:39) *
Hoppas inte de börjat med ännu fler nyheter i årets upplaga, utan koncentrerar sig på att visa grejer som folk kommer med istället

Håller med, det är alldeles för mycket runt omkring. Det är ju grejerna man vill se.
Natur liv
Synd att Antikrundan krockar med Robert Wells och Rhapsody in rock. Bägge fyller 25 år. För mig blir det Rhapsody ikväll och Antikrundan på svtplay imorgon. Modern teknik löser de mesta, när två bra program krockar.
hattstugan

Tänker inte titta! För mycket dravel om allt utom de saker som besökarna kommer med!
Huggorm
Och farhågan bekräftas, halva tiden går åt till att visa kockumskranar och tillbakablickar på gamla program
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 02-01-2014, 20:32) *
Och farhågan bekräftas, halva tiden går åt till att visa kockumskranar och tillbakablickar på gamla program

Tillbakablickarna må förlåtas vid jubileum. Annars var det halvskapligt men för lite värderingar.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 02-01-2014, 21:19) *
Tillbakablickarna må förlåtas vid jubileum. Annars var det halvskapligt men för lite värderingar.

De hade ju ett inför-program på nyår som täckte jubileumet ganska bra
Monaxe
Glömde antikrundan crying.gif
malarmaster
orginalet är bättre,likaså var antikrundan bättre förr då man koncentrerade sig på värderingar.
flera experter har ju också de gågna åren hoppat av pga programmets nuvarande form.
det är nog intressant med att presentera orten man är på,men det bör bara vara några minuter av programtiden,likaså bör programledaren(som jag gillar) ha betydligt mindre tid i rutan.
kolla fiona på orginalet som ju också visats i höst.
inget onödigt utan kameran glider mellan värderingarna och hon rycker in endast när det behövs följdfrågor.
kan inte låta bli att jämföra antikrundan (nuvarande) och trädgårdsdax med samma producent,lite för lite fakta utan mer show,trädgårdsprogrammet dessutom med matlagning som tar största tiden.
jämför ånyo med de engelska programmen där trädgård visas just nu i dagarna,vilken enorm skillnad.
där koncentrerar man sig på trädgårdsvisning,handfasta råd och växtbeskrivning.
allt det som saknas i svenska trädgårdsprogram. kanske dags att ta in ny producent till antikrundan? ulf
Monarda
Ja det är ju som vanligt när svensk television ska försöka efterlikna utmärkta engelska program. Det vill sig inte riktigt. Nu såg jag att man ska börja sända ytterligare ett program efter engelsk förlaga där man tävlar i att anlägga en trädgård. Trädgårdskampen, med början den 14 januari SVT1.
Gossen Ruda
Kvällens program var lite bättre men man hade kunnat klämma in fler värderingar istället för publikbilder.
hattstugan

Tycker tittarna ska bojkotta Antikrundan! Dravel har det blivit av den! Synd!
Gossen Ruda
CITAT (hattstugan @ 09-01-2014, 21:22) *
Tycker tittarna ska bojkotta Antikrundan! Dravel har det blivit av den! Synd!

Det lär inte påverka programmet, bättre att klaga till SVT.
hattstugan

Sjunker tittarsiffrorna så läggs program ned! Klaga gör väl sitt till det med!
Själv väljer jag Engelska Antikprogram! Bättre innehåll i dem!
Eva i Skåne
I programmet igår sa Anne att programmet var populärare än någonsin. Jag vet inte om det handlade om tittarsiffror eller besökare vid inspelningarna. Jag tror inte det är något som Svt kommer lägga ner under överskådlig tid.

Jag tittar också på de engelska programmen ibland, men är det så stor skillnad Hattstugan? Upplägget i den svenska varianten är väl kopierat från den engelska? Även där berättar dom väl lite runt-om-historia
Jag ser hellre fler värderingar än minuterna om Visbys historia (igår) och om konstnärerna och liknande, men lite intressant är det också. Det kunde dom samla i ett eget program och köra efteråt så som Antikmagasinet på kunskapskanalen går direkt när Antikrundan slutar.
Natur liv
Jag ser gärna Antikrundan, men missade det senaste programmet. Jag gillar utvikningar kring ämnen som jag själv är intresserad av. Kockums, glasbruk och sådant lyssnar jag gärna till. Men de kan ju knappast hinna mer än korta sekvenser för att hinna alla värderingar.

Jag gillar programidén att ALLA som tar dit sina saker får dem värderade, oavsett hur mycket som kommer med i sändning. Jag hoppas att de kommer hit någon gång, så att jag kan få ett par prylar värderade.
Eva i Skåne
Vi har haft dom nära inpå flera gånger Naturliv, men jag backar för tanken att stå där och vänta i solen i en massa timmar
Jag har inte så många intressanta saker att ta med heller, men hos mina föräldrar finns...
Gossen Ruda
Det tar sig, ganska intressant idag. Lite utvikningar men inte så mycket att det störde.
Eva i Skåne
Ja, visst var det ett av de bättre avsnittet på länge ikväll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon