Full version: Luktärtsfrön
Klint
1a frågan för säsongen för min del, det blir säkert fler.
Mina egna frön, en del har öppnat sej några har som en liten tråd ska jag så eller är det bättre att kasta?

[attachment=79835:20140105_140538.jpg]
Monarda
Är det grodden som tittar fram så är nog risken stor att den har torkat och i så fall är det nog kört. Tror jag.
Eva i Skåne
Är det inte fästet som ärtan haft inne i skidan? Jag har en känsla av att mina luktärtsfrön sett ut så, men jag minns inte säkert. I alla fall är det onödigt att kasta. Chansa! Jag tror dom tar sig
theseraphim
Av erfarenhet kan gamla fröer gro riktigt bra men av samma erfarenhet lärde jag mig också att så en uppsättning med nya fröer för att gardera mig. Så så dem men så även nya fröer så du inte står utan.
Klint
Ja jag får väl så både nya och de gamla, de har nog legat lite fuktigt, jag har ont om plats men får nog bli 2 sådden av dessa.Tack för svaren, ska tala om hur det går.
theseraphim
Frö har ju en naturlig förmåga att överleva och många gånger extremt länge såvida de förvarats på rätt sätt tex undvikit fukt, hög värme och radioaktivitet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon