GroPia
Upptäckte precis att det var försäljningsstopp på bekämpningstabletterna som du stoppar ner i jorden fr företaget Bayer. Brukar förebygga bladlöss hos moderplantor innan jag tar sticklingar. Vill inte ha in bladlöss i växthusen. Alternativet är kanske att kasta moderplantorna och bara odla fr frö eller finns det ngt annat medel somb är lika tillförlitligt?
jaj-51
Calypso heter det nya medlet.
Finns bara som spray och förgiftar växten på samma sätt som provad blomsterpinnarna gjorde.
GroPia
Tack för ditt svar. Ej intresserad av spray. Skulle vilja veta vad blomsterhandeln använder för den är ju absolut inte giftfri.
Bassam
Hej
Det finns inte insekter bekämpningsmedel som är helt fri gift, men ofta kommer dem från gräs växter, så är de naturligt om man använder dem på rätt sätt, o finns säkerhet tid för alla, för att de blir giftig fri efter den här tiden.
H.Bassam
Alexander-VG-zon3
Calypso finns även i koncentrat. Detta kan man ju doppa växten i eller spraya ut det själv.
GroPia
Men tack Alexander! DU är guld värd! thanks.gif Brukar i regel inte använda kemikalier så mycket, men med mina övervintrande Bacopa plantor vet jag av erfarenhet att jag måste behandla i förebyggande syfte innan sticklandet för att sedan inte få in bladlöss i växthusen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon