Pauline/Sthlm
Inte bara novemberregn så här i januari (oavsett vad alla säger är jag själv glad att slippa skotta efter de två av de snörikaste vintrarna i mitt vuxna liv) - nu VRÄKER det ner.
Sommaren KAN inte vara långt borta?!
Och på fönsterbrädan spirar pelargonfrön (mina) och paprika (barns)

Vet att SMHI lovat annat till veckoslutet men jag njuter av plusgraderna så länge de varar
gunsta
Jag njuter också av regnet och det milda vädret - avskyr snö och kyla och halka. Så om jag fick bestämma så kan vi gott fortsätta så här ...
Fjortispower
CITAT (gunsta @ 07-01-2014, 12:33) *
Jag njuter också av regnet och det milda vädret - avskyr snö och kyla och halka. Så om jag fick bestämma så kan vi gott fortsätta så här ...

Tycker jag med.. och bara för det kommer vintern snart med full fart. thumbdown.gif
ingmet
Sthlm; Nu har snö och minusgrader kommit.. giggle.gif innebär att pallkragarna med rädisor o Pak Choi förhoppningsvis får vila tills det blir plusgrader igen..om en dryga vecka enl SMHI.
Pauline/Sthlm
Hoppas på ovannämnda plus igen då!

Perfekt vinter i förrgår; 5 cm snö och -3, ljust och behagligt.
I går 10 cm snö och -8 och då började det kännas mycket... Säger jag men inte maken som vill åka längd.
Måttlig vinter kan jag annars stå ut med i upp till två månader men det var så skööönt att slippa klä sig för säsongen, eller skotta sig genom plogvallen två ggr om dagen. Som omväxling.

Kanske finns en anledning till att sommarstället ligger i Skåne?
addo
Barfrost vill jag inte ha och inte heller för varmt så växterna vaknar i förtid. Minus 1-5 och tjockt med snö tills våren har kommit på riktigt, då är växterna glada och därmed jag < nörd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon