|
Full version: Nyårslöften
Biggan_
08-01-2014, 20:25
Märkligt att ingen har nämnt några nyårslöften i år! Annars brukar vi ju ha trådar om sluta röka, gå ner i vikt och börja träna. Själv är jag perfekt, så jag behöver inte avge några löften som sen skall svikas!
När du nu säger/tar upp det så. Jag tillhör ju dom där griniga som inte avger löften....Normalt alltså. I år har jag avgivit ett löfte. Att kassera allt jag inte använder eller har nytta av. Att kasta/sälja alla "bra att ha saker" som jag aldrig kommer att använda mer. Här rensas, städas, kastas (kastar mer än säljer, då det inte är värt besväret) så snart har jag tomma garderober och skåp. Känner en stor lättnad att "bli av med skiten" Saker är just det....Saker. Jag borde insett det för tio år sedan, men bättre sent än aldrig.
hattstugan
08-01-2014, 21:13
Mitt halvhjärtade löfte: Inte äta så förbaskat mycket godis i år!
Biggan_
08-01-2014, 22:50
CITAT (pejori @ 08-01-2014, 20:56)  När du nu säger/tar upp det så. Jag tillhör ju dom där griniga som inte avger löften....Normalt alltså. I år har jag avgivit ett löfte. Att kassera allt jag inte använder eller har nytta av. Att kasta/sälja alla "bra att ha saker" som jag aldrig kommer att använda mer. Här rensas, städas, kastas (kastar mer än säljer, då det inte är värt besväret) så snart har jag tomma garderober och skåp. Känner en stor lättnad att "bli av med skiten" Saker är just det....Saker. Jag borde insett det för tio år sedan, men bättre sent än aldrig. Tack Pejjan!  Det var ett himla bra förslag på löfte!  Jag snor helt enkelt ditt löfte, men sparar lite kläder i garderoben tills det blir varmare!
CITAT (hattstugan @ 08-01-2014, 21:13)  Mitt halvhjärtade löfte: Inte äta så förbaskat mycket godis i år! Men godis är gott.
Biggan_
08-01-2014, 22:52
CITAT (hattstugan @ 08-01-2014, 21:13)  Mitt halvhjärtade löfte: Inte äta så förbaskat mycket godis i år! Ska vi påminna dej?
CITAT (Biggan_ @ 08-01-2014, 22:52)  Ska vi påminna dej?  JA!!! Det gör vi.... "slutat röka" har jag redan gjort.
Biggan_
08-01-2014, 23:08
Det är många år sedan jag slutade röka, ett par år sedan jag bantade och tränar gör jag nästan varje dag! Så slänga skit blir mitt nästa projekt!
CITAT (Biggan_ @ 08-01-2014, 22:50)  Tack Pejjan!  Det var ett himla bra förslag på löfte!  Jag snor helt enkelt ditt löfte, men sparar lite kläder i garderoben tills det blir varmare!  Helt ok. Hoppas dom håller samma storlek då, det gör inte mina kläder. Soptippen nästa.
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-01-2014, 10:30
Om jag bara inte hade så svårt med att slänga......
Gossen Ruda
09-01-2014, 10:32
Ett bra nyårslöfte är att lova att inte ge några nyårslöften.
Elisabeth-Västkustkolonisten
09-01-2014, 10:45
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2014, 10:32)  Ett bra nyårslöfte är att lova att inte ge några nyårslöften. precis och så gör jag sen många år tillbaka
Eva i Skåne
09-01-2014, 11:45
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2014, 10:32)  Ett bra nyårslöfte är att lova att inte ge några nyårslöften. Ja. Om man bestämmer sig för något kan man väl göra det när som. Till nyår verkar det så lätt för många att lova mer än man kan hålla.
Biggan_
10-01-2014, 14:05
CITAT (pejori @ 09-01-2014, 00:06)  Hoppas dom håller samma storlek då, det gör inte mina kläder.  Stackars dej, då har du fått fukt i garderoben! Eller så har kläderna hängt för länge i garderoben, men det FINNS BOT för det!
Eva i Skåne
10-01-2014, 14:38
Kul text Biggan
CITAT (Biggan_ @ 10-01-2014, 14:05)  Stackars dej, då har du fått fukt i garderoben! Eller så har kläderna hängt för länge i garderoben, men det FINNS BOT för det! Shoppingrunda nästa, då det börjar bli lite tomt i garderober och skåp.
Biggan_
10-01-2014, 16:49
Jag hatar att provhytter!
CITAT (pejori @ 08-01-2014, 20:56)  När du nu säger/tar upp det så. Jag tillhör ju dom där griniga som inte avger löften....Normalt alltså. I år har jag avgivit ett löfte. Att kassera allt jag inte använder eller har nytta av. Att kasta/sälja... Halaj! Håller precis på med samma som du. Men kasta inte! Ge bort istället! Alltså, sånt som är ok, men som du inte använder/behöver. Finns ju frälsis, emmaus, myrorna, smyrna m.fl. //T
CITAT (Tapio @ 10-01-2014, 17:24)  Halaj!
Håller precis på med samma som du. Men kasta inte! Ge bort istället! Alltså, sånt som är ok, men som du inte använder/behöver. Finns ju frälsis, emmaus, myrorna, smyrna m.fl.
//T Ja, så kan man göra också. Saker som är hela (prydnadssaker och porslin) skänker jag bort. Möbler likaså. Utslitna kläder, kasserar jag. Undrar om det finns intresse för gamla tjocktv?
Natur liv
10-01-2014, 20:56
CITAT (pejori @ 10-01-2014, 20:33)  Undrar om det finns intresse för gamla tjocktv?  Kanske på bjussa.se. Fast det finns ofta annonser om tjock-teven och de ligger kvar länge, så jag vet inte. Numera ska tydligen inte bara människor sluta vara tjocka, även teven ska gå den magra vägen till mötes.
CITAT (Natur liv @ 10-01-2014, 20:56)  Kanske på bjussa.se. Fast det finns ofta annonser om tjock-teven och de ligger kvar länge, så jag vet inte. Numera ska tydligen inte bara människor sluta vara tjocka, även teven ska gå den magra vägen till mötes. Ja. Det är väl så. Försökte ge bort dom till en hjälporganisation, men fick svaret att det var inget dom blev av med, så inte ens uteliggare som får boende, vill ha en tjock tv längre.
Natur liv
10-01-2014, 21:49
CITAT (pejori @ 10-01-2014, 21:41)  Försökte ge bort dom till en hjälporganisation, men fick svaret att det var inget dom blev av med, så inte ens uteliggare som får boende, vill ha en tjock tv längre.  Är man fattig väljer man antagligen att bara ha en teve-mottagare. Datorn är då det bästa alternativet. Kombinerar många funktioner, till och med telefon har jag hört.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|