Carex
Vintern har hittils varit väldigt mild, jag vet att det snart ska bli vinter på riktigt med snö och minusgrader. Min tanke är att ifall det sedan går tillbaka och blir mildväder med mycket regn så kanske olivträdet skulle kunna komma ut igen? Den skulle isåfall stå på min balkong här i Stockholm men självklart bli vaktad för kallare väder.
Just nu står det i trappuppgången som tyvärr är alldeles för torr och varm, med enda fördel att det är ganska ljust.
Det känns lite onödigt att ha släpat in ett högt träd när det ändå konstant ligger på ca +6 grader och är regnigt.
Åsikter?
Bassam
Hej
Oliv träd som alla asia växter, de behöver svala grader mellan +5 till +10 med lite ljus för blad och lite vatten när blir jord torkat.
H.Bassam
oliv
Om man orkar bära ut och in, kan man ju göra det. Själv tar jag in vid första kylan, sedan får det vara inne (i 10 grader) till våren. Vintern har ju bara precis börjat och då kan jag koppla av... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon