Pius
Funderar på att skaffa ett litet växthus för att odla tomat, gurka, chili.

Willab har just nu utförsäljning på Juliana därför har jag blivit intresserad, men Skånska Byggvaror har också växthus, dock lite dyrare för samma storlek.

Vilket är bäst? Någon som vet skillnaden?

För mig är kanalplast aktuellt.

Pius
Bassam
Hej

Jag läste att båda bra Willab och, men de skren Skånska Byggvaror att man kan få bra information bättre från Skånska Byggvaror trädgårdmästare, o växthus som kommer från Skånska Byggvaror bättre på praktiken, det är lätt att använder dem.

H.Bassam
Pius
Willabs lilla billiga växthus sålde slut innan jag tänkt klart så nu får jag börja fundera igen. Suck!

Pius
Bassam
Hej

växthus är nästan alla lika, du kan bara leta på google efter billigaste.
Obs

Du kan kola på den här företag, ( Hobbyväxthus ).

Tellexempel pris:Fynda växthus från 3795kr du kan göra googl på namn (Hobbyväxthus), du kan göra kontak med dem, finns olika priser med olika kvalitet, du kan hitta prisen mellan 4000kr till 29oo0kr, det är inte alltid prisen som bestämmer kvalitet, du ska fråga dem hur mycket sol kan passera, hur många år kan leva plast eller glas o hur de reagera frukten o luft rör. du kan o fråga mera o får garanti.

H.Bassam
ingmet
Jag har fått jättebra support av Willab - både före, under och efter.
Glöm inte att tänka långsiktigt.. du kommer garanterat att vilja ha tillbehör & reservdelar.
Mer fönster t.ex .. hyllor... muttrar och skruvar för att hänga upp allt från plantstöd till bänkar.
Kolla om/att det går att köpa till grejer..

Rostfritt? - är växthuset och dess tillbehör rostfria?
Kanalplast.. hur köper man nya.. vad kostar de?

Många glömmer livet efter köpet och blir i vissa fall hindrade att fortsätta utveckla
sitt växthus då de begränsas av att det inte går att köpa tillbehör & reservdelar.
Pius
CITAT (ingmet @ 15-01-2014, 17:02) *
Jag har fått jättebra support av Willab - både före, under och efter.
Glöm inte att tänka långsiktigt.. du kommer garanterat att vilja ha tillbehör & reservdelar.
Mer fönster t.ex .. hyllor... muttrar och skruvar för att hänga upp allt från plantstöd till bänkar.
Kolla om/att det går att köpa till grejer..

Rostfritt? - är växthuset och dess tillbehör rostfria?
Kanalplast.. hur köper man nya.. vad kostar de?

Många glömmer livet efter köpet och blir i vissa fall hindrade att fortsätta utveckla
sitt växthus då de begränsas av att det inte går att köpa tillbehör & reservdelar.

Jo jag vet, jag har redan ett växthus från Willab och de är jättebra att hålla kontakten med och få hjälp av.

Jag behöver bara ett litet till där jag kan odla direkt i marken, t ex tomater, gurka osv. Jag använder mitt till pelargonerna och har trykt in grönsakerna under sommaren, men dels blir krukorna de står i för små och dels får de inte plats.

Så ett litet billigt växthus vore toppen men tyvärr var det slutsålt med en gång. thumbdown.gif

Pius
ingmet
Har du kollat på Blocket? Brukar finnas en hel del begagnade, just i kanalplast, som är till salu. Vintersäsongen kanske inte bjuder på så många för tillfället.. men så fort snön försvinner vaknar vi till liv och då kanske det finns personer som ska byta upp sig.. eller avveckla sitt lilla hus.
Värt att invänta mars/april och bevaka.
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon