Hej
Jag är i växthusköpartagen och sitter just nu och väljer mellan Willab Gardens Juliana Senior, eller Euro Serre Maxi 4. Båda runt 14m2.
Willab har lite kampanjpris på dessa nu så jag behöver bestämma mig ganska snart.
Jag ska använd växthuset både som växthus och som lusthus. Glas är det bestämt att jag ska ha.
Jag har läst lite här om folk som är nöjda med sina euro serre, men inte så mycket om Juliana. Hur är dessa i kvalité?
Jag bor i Dalarna, så en viss mängd snö kommer ju onekligen växthuset att utsättas för. Vinkeln på taken på de båda husen skiljer åt, eftersom Maxi 4 är högre. Vad säger ni som har detta och samtidigt mycket snö på vintern?
Juliana har dörrar och maxi 4 har skjutdörrar. Vad är att föredra?
Ni som monterat Juliana, vad tyckte ni om monteringsbeskrivningen?
Jag tilltalas av Maxi 4 eftersom det är högre, och ser mer "huslikt" ut. Maken gillar Juliana eftersom man får det grönlackerat, och det har dörrar. Helst av allt skulle jag vilja ha ett Maxi 4, lackerat, ed dubbeldörrar, men då kostar det drygt 10K mer.
Ena sekunden så känns de som att jag har bestämt mig för ett hus, medan jag nästa sekund bestämt mig för det andra...
Uppskattar alla svar och den hjälp jag kan få för att bestämma mig!