kerstin z5-6
Är inte krukväxter utan prydnadsväxter ute dvs mest perenner,smått vedartat mm utomhus. Har du frågor om krukväxter inne är krukväxtforum ett bättre ställe att fråga på.

Inte för att det gör så mycket om man frågar här, men rubriken på avdelningen är förvirrande. Särskilt för nya medlemmar
kerstin z5-6
NU har 141 visningar skett av min tråd är det verkligen ingen som har en åsikt om detta?
cinapuff
Jag håller med dig! Det finns ju ett alldeles utmärkt forum för krukväxter, men jag skulle vilja tillägga att sommarblommor kanske också hör hemma i avdelningen för prydnadsväxter? Och tekniskt sett odlar man väl både rosor och klematis för sitt prydnadsvärde, men även dessa har egna forumavdelningar...
Kanske en rubrik i stil med "prydnadsväxter utomhus" hade löst saken? Eller varför inte "rabattväxter" kort och gott..? *funderar vidare*
kerstin z5-6
Ja naurligtvis hör anueller hit med. De har ju många både i kruka och på friland ." Prydnadsväxter i trädgården" kanske?

Rosor och clematis med om man vill ha rabatt förslag med flera olika växter som ska ingå , de har egna avdelningar för specifika och allmänna frågor , men ser inget fel i att de finns här ibland ändå.
Bassam
Hej

Vi har i rummet många duktiga på trädgård kunskap, trädgård betyder mycket, man har grund till alla saker på växter, men det är bra att man titta och läsa på andra förrum, om man hitta någonting bra ska skreva till oss också, vi leta hela tiden på bättre, om man har trädgård kunskap, betyder detta att man kan förstår luft jord näring liv, maskiner och allt för att man har grund, vet du när man studera trädgård i högskola hur många kemi studerar, det är nästan 20 och flera biologi plus Matemati, man kan studera 48 ämne.

Obs

Vi är med dig läsa på andra förrum o skriva till oss, om du hittar någon bra.

H.Bassam
*Stintan*
"Prydnadsväxter i trädgården" är väl ett jättebra namn. Håller med om att det kan vara lätt förvirrande med bara Prydnadsväxter.
Påtoppen
Är det inte viktigare med ett levande forum än att allt är 100% korrekt? Jag var medlem på ett forum (ej trädgård) som blev övermodererat och följden blev att folk tröttnade, vågade inte lägga in nya trådar, knappt nya svar, och forumet gick från ledande inom ämnet till att dö ut...
kerstin z5-6
Därför började jag också denna tråd med att säja att det gör inget om det blir fel ställe.Men man kan få vänta jättelänge på svar om man frågar om tex någon perenn i krukväxtforum eller som här om krukväxter i en forumdel som handlar om trädgårdsväxter utomhus.

I hela trädgårdsdelen handlar detta forum om att så gott man kan hjälpa varandra, diskutera olika metoder, vad som fungerat och inte i min zon osv.
Namnet är missvisande då så många skriver om krukväxter och får ganska få eller inga svar.Just nu 3 st med noll svar(Varav jag hänvisat en till krukväxtforum då jag tyckte det var synd att hon väntat så länge på svar -själv är jag usel på krukväxter;)

Någon moderator insats har vad jag minns inte används i de här delarna på 15 år:)

Bassam : tror du missförstod mitt inlägg-det handlar inte om kunskap och vem som har den utan att namnet på just denna forumavdelning inte är tydligt och klart. Utan tvetydigt och förvirrande.
Påtoppen
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-01-2014, 18:22) *
Därför började jag också denna tråd med att säja att det gör inget om det blir fel ställe.Men man kan få vänta jättelänge på svar om man frågar om tex någon perenn i krukväxtforum eller som här om krukväxter i en forumdel som handlar om trädgårdsväxter utomhus.

I hela trädgårdsdelen handlar detta forum om att så gott man kan hjälpa varandra, diskutera olika metoder, vad som fungerat och inte i min zon osv.
Namnet är missvisande då så många skriver om krukväxter och får ganska få eller inga svar.Just nu 3 st med noll svar

Då förstår jag bättre din intention med tråden! smile.gif
kerstin z5-6
tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon