Lasse Trädgårdsnörd
Har ni erfarenhet av dessa godsaker:

ArtNr Produkt Enhet Antal Pris
3115 Gurka Northern Pickling, ekofrö Portion 25kr
3235 Gurka Sonja, ekofrö Portion 25kr
4425 Isbergssallat Crispino, ekofrö Portion 25kr
4520 Plocksallat Black Seeded Simpson, ekofrö Portion 25kr
2015 Morot Amsterdam Forcing, ekofrö Portion 25kr
2835 Persilja Extra mosskrusig, ekofrö Portion 25kr
9270 Sockerärt Engelsk Sabel, ekofrö Portion 25kr
8575 Störböna Neckargold, ekofrö Portion 25kr
6590 Rödbeta Touchstone Gold, ekofrö Portion 25kr
625 Vild luktärt Portion 25kr

Vore intressant att höra vad ni tyckte.
Piccante
Har bara testat Neckargold som är vanlig både som ekologisk och konventionell. Den är väl som bönor är mest, både lättodlad och välsmakande. just bönor har jag aldrig tyckt varit så stor skillnad om man tänker på själva odlingen för de flesta växer lika bra.

Är det Runåbergs fröer?
Lasse Trädgårdsnörd
Tack för dina synpunkter. Ja det är Runåbergs fröer.
Eva i Västerås
Black seeded Simpson är min absoluta favoritsallat!
Den har precis alla de goda egenskaper Runåbergs gör reklam för.
Blir inte besk.
Stocklöper inte.
Klarar värme och torka bäst av de salladssorter jag provat.
Den enda gurka jag provat är deras Xin Tai. Supergod gruksmak, även om man får skala den för den är lite taggig.
Bassam
Hej

Det skillnad resultat från man till andra, detta beror på hur mycket man göra skötsel til växter tellexempel:
vattning - jord- näring- väder under växt period.

Obs:

Växter blir besk om växter blir borstigt mycket under växt tiden, man tror att den är sorter inte bra, istället för att man leta efter orsak.

- för varje växter har skötsel råd, om den fick inte skötsel som behöver, vi ska få dåligt resultat., och vi brukar säga den här sorter bra eller inte bra.

H.Bassam
aloa
Tack för tipsen. Ska också beställa fröer från Runåbergs men har inte gjort det tidigare (har oftast beställt grönskaksfröer samtidigt som blomfröer).
Wilmer
Jag gillade Sonja! Odlar på friland eller i murarbaljor. Gick bra både och. Den köper jag igen.
EKLO
Hej,

Jag har provat mkt ur runåbergs sortiment, men odlar inte så mkt gurka, och just den rödbeta du fått har jag inte provat.

Black Seeded Simpson - underbar, som Eva säger. Ett ytterligare plus är att den kommer väldigt tidigt och lyser upp med sin ljust gröna färg.

Crispino är inte så lätt att få till tycker jag, men det handlar för mig inte om sorten, utan om att det är lite bökigare att få till slutna isbergshuvuden. Sniglarna gillar dem mycket (går lite bättre med sallatssorter som har lite rött i sig, sniglarna verkar gilla röda grönsaksblad mindre). Jag föredrar Roman/Coss-sallat, också de blir krispiga, men är mkt lättare att få till. Och vissa bataviasallader.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon