Myosotis
Har ni några tips hur man kan ringa billigare till utlandet (fasta nätet, Tele2)?
RibesRubusVitis
Om mottagaren också har dator kan ni ju skajpa. Skype kostar ingenting alls, och med webbkamera ser man även den man pratar med.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Även Tele2 hat en tjänst som heter utland och som det sen är billigare att ringa.

Jag har samma tjänst hos Telia
kerstin z5-6
Skype är ju överlägset bäst o kr
Myosotis
Det glömde jag att säga, skype har jag testat, men min uppkoppling var för långsam, det var helt meningslöst. Men den har ju blivit bättre, kanske skulle löna sig att försöka igen.

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-01-2014, 18:06) *
Även Tele2 hat en tjänst som heter utland och som det sen är billigare att ringa.

Det måste jag kolla upp.
Du Elisabeth känner kanske till något som heter call-by-call i Tyskland? Finns det någon motsvarighet i Sverige?
Piccante
Har du en smartphone? Skype funkar även på mobiler om man laddar ned programmet.
Myosotis
Nej, har ingen mobil. Vill ringa med fasta nätet till fasta nätet utomlands.
Jubbe063
Litet missförstånd bland flera Skype är inte gratis om man ska ringa till vanlig telefon. Gratis bara om man ringer från Skype till Skype så att säga.

Ringer man med skypekredit till USA kostar det 2 EUROcent per minut

Ringer man till USA med Skypeabonemang kostar 60 min/mån 1,02 Euro, 400 min/mån kostar 4,01 Euro och obegränsad tid per månad kostar 5,74 Euro.

Se http://www.skype.com/sv/rates/#
kerstin z5-6
Självklart förutsätter det att bägge skypar ja-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon