Full version: Kan du husmorsknepen?
Eva i Skåne
HÄR kan du testa dina kunskaper

Jag skäms lite för att jag bara fick 8 av 10. Hur bra är du?
gunsta
Jag fick 9 rätt.
zissi
Jag fick 9 av 10. Konstigt att min spishäll är så ren som den ändå är...
hattstugan

Fick iaf 9 rätt! Missade på parkettgolvet!
Myosotis
Haha, jag är verkligen ingen husmor, bara gissade och fick ändå 10 rätt! De flesta är ganska självklara om man tänker efter.
pejori
9 av 10 här.
Skjortor är inte min grej, tydligen.
Bee
8 av 10. Hyfsat med tanke på att hemmafruandet inte är min grej. Aldrig att jag skulle ligga på knä och gnugga parketten med citron (!) och olivolja! Gud bevara! Varsam behandling med grönsåpa duger gott. Spis med gjutjärnsplattor har jag inte haft på snart 20 år. Minns inte hur man rengjorde. Svinto?
Carl

Missade skjortan. Ett idiotiskt tips att tappa ett badkar med varmt vatten för att underlätta strykning. Ibland har jag sprayat skjortan med vatten och lagt den i en plastpåse fungerar.
Eva i Skåne
CITAT (Carl @ 28-01-2014, 16:50) *
Missade skjortan. Ett idiotiskt tips att tappa ett badkar med varmt vatten för att underlätta strykning. Ibland har jag sprayat skjortan med vatten och lagt den i en plastpåse fungerar.

Det där är ett knep som lärts ut av bl a kungahusets klädansvariga. Slöseri med varmvatten så klart, men det lär funka för att bli av med skrynklor

-----------

Jag missade både ang spisen och golvet.
Olja på golvet wacko.gif Som om det inte är lätt nog att halka.
Alexander-VG-zon3
Spisen och otrevlig lukt missa jag på, att ha olivolja på parkett använder jag själv.
pejori
Tittade på ett avsnitt av "How clean is your house" och där gällde att polera in ägg i parketten för att få lyster och glans i det. dunno.gif
Tror inte det skulle lukta så gott efter ett tag. no.gif
Monarda
9 av 10, missade parketten.
*Stintan*
Fick 10 rätt. Vem kunde tro det. Kanske dags att börja praktisera också innocent.gif
Anki på Öland
CITAT (*Stintan* @ 28-01-2014, 22:49) *
Fick 10 rätt. Vem kunde tro det. Kanske dags att börja praktisera också innocent.gif

Hehe.... teori och praktik är 2 helt olika saker wink.gif fick också 10, men definitivt inte tack var praktisk träning... angel_not.gif
malcolm
9 poäng, missade det där med diskbänken men då ser den ut som den gör också. biggrin.gif
Uggi
Fick 8 rätt men har aldrig praktiserat något av dem, gick enbart på gissning och lite sunt förnuft.
Klint
8 rätt blev det här, missade spisen och golvet men det är helt ok. Frågan är nog mer ska jag orka ta fram dammsugaren?
Eva i Skåne
CITAT (Klint @ 29-01-2014, 13:09) *
8 rätt blev det här, missade spisen och golvet men det är helt ok. Frågan är nog mer ska jag orka ta fram dammsugaren?

Precis som jag då Klint.
Jag orkade dra ett varv med dammsugaren idag. Ganska nöjd yes.gif
Biggan_
Jag fick 9 rätt. Jag missade också på parkettfrågan. Jag tycker det låter vanskligt med olja på golvet, men det skall så klart gnidas in ordentligt.
Eva i Skåne
Ja, och vem orkar det???
Natur liv
Jag kan visst aldrig bli husmor.

6 rätt.

Jag får nog satsa på att bli husfar istället.
Motti
Fick tio av tio
tummenupp.gif
Monaxe
10 rätt här också, fast jag måste nog erkänna att en del var rena gissningar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon