Full version: krukväxter
vanjalarsa
Hur har ni det med krukväxterna så här års ? Det är en balansgång med vatten och ljusbrist och värme tycker jag. Ändå har de klarat sig hyfsat. En kaffeplanta som jag var så nöjd med bara vissnade och gick hädan. Stor besvikelse förståss.
Annars tycker jag att det är himla kul med krukväxter. Särskilt så här års när man inte har nåt ute att göra.
Vad har ni för tankar om inomhusodling ? Har ni några spännande växter eller nåt på gång ?
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
gunsta
Jag har en chirita tamiana som jag gillar och den blommar just nu. Jag har också två krukor med 'torra' habaranthus som jag ska väcka till liv snart. Olivträdet lever men ser 'konstigt' ut, velvetean lever och frodas likaså 'mor-och-barn' - skott som jag fått. Plus alla andra - aspidistrorna icke att förglömma.
Jubbe063
Allt lever och är i fint skick. Kan inte klaga på nåt förrutom att det växer för bra så växterna blir för stora. Förra året var däremot en katastrof där de flesta växter mådde sämre.
Gröna mormor
Jag tycker också det är svårt med vissa krukväxter just nu. Den torra värmen inomhus gör att många av växterna får bruna fläckar och vissa växter tappar massor av blad. Andra växer så det knakar. Så det är tur att man har lite mångfald så att man kan njuta av dom som blommar. Just nu är det blommor i fredskallorna och jag har även sparat tre julstrjärnor som står så röda och granna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon