rosita
Jag har nyligen börjat förkultivera inomhus.

Ett par år tidigare hade jag övervintringsväxter i växthuset oktober-mars och då började jag mina sådder redan i januari/februari, då ökade jag värmen till minst 10 grader. Jag tyckte att det blev lite dyrt att värma upp under vintern, även om jag då bara höll 4-5 grader. I år hade jag tänkt att bubbla en del av växthuset i februari och sätta in värmefläkten på 10 grader och sätta ut alla förkultiveringar och en del växter i mars.

Hur gör ni? När börjar ni?
kerstin z5-6
Tidigare som du , numera i orangeri som håller 0 an och över from mars utan fläkt
ingmet
Då kanske det är dags att köra igång frösådderna.. tummenupp.gif
Vilken fantastiskt vårtecken det känns som. Imorse var det dessutom +3, fågelkvitter och plaskande i stuprören..
ingmet
Förra helgens frösådder har börjat visa sig. Tomat, blomstertobak o tusensköna!!! Dagens solsken och premiärfika ute på altanen säger att våren är på väg!
Ally
Jag brukar så i feb-mars, men sätter ut i växthuset bara i april.
Jag gör en tält med bubbleplast, och värmefläkt inuti, men då måste bubbelplasten av varje dag innan jag går till jobbet... Lite bökigt...
Två år i rad skippade jag bubbelplasten, men tomaterna stannade av i tillväxt, och frukterna kom en månad senare än när jag höll på så där med bubbelplast och värme.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon