Full version: Pengarådgivning
Gossen Ruda
Såg att någon hade ringt mig idag när jag varit på landet. Kollade upp numret och det gick till Exceed Värdepappersbolag i Stockholm. Varför ringer de mig på en söndag? Givetvis för att komma åt mina pengar. Minns att jag fick ett sådant samtal för några veckor sen och kollade nummerpresentatören och det var samma. Då snoppade jag av den som ringde men de ger sig tydligen inte. En lite äckligt lismande typ fö. Ringer de igen skall jag fråga hur det kan komma sig eftersom jag är med i Nix. Jag googlade lite på namnet och det fanns en del om företaget på nätet, inte mycket som var positivt.
Piccante
De söker ofta "mötesbokare" på platsbanken. De lockar med hög provision utöver den ganska måttliga grundlönen. De får betalt för att boka in möten med värdepappersrådgivare som ska hjälpa dig placera dina besparingar och pension mot en förmodligen bra provision på av ditt kapital.
Tapio
Halaj!

Företag du har slutit avtal med får ringa, trots nix. Och företag som har slutit avtal med ett företag du har slutit avtal med får också ringa.
Exceed Värdepappersbolag har antagligen slutit avtal med din bank.

//T
gnon49
Felet är nog att vi inte ser skogen för alla träd. Att sälja drömmar kan ju vara lönsamt om man har en bra svada. Det finns inget gratis, allt kostar, men sunt förnuft är oftast det billigaste trots allt.
jaj-51
o ja dessa odrägliga telefonförsäljare är ett otyg ...

Funderar på om det kan finnas "appar" till de smarta telefonerna som avvisar hela högen.

Gossen Ruda
Jag har sett på nummerpresentatören att de har ringt ett par gånger till när jag inte varit hemma. Lika gott det.

Igår ringde det en annan gök. Som väntat började han smöra med inställsam röst så varningsklockorna började ringa. Nu var det Folksam som ville sälja en försäkring mot övervärdering? Skumt tyckte jag men han babblade på och ville ha mig till ett möte. Jag skulle kunna få ut 3 % av husets värde men Folksam skulle ha lika mycket. Trodde det, filantroperna är utrotade numera. Jag sa han fick återkomma nästa vecka.

Under tiden har jag googlat på Folksam + övervärdering och där fanns en del. Hypoteksföreningen har anmält dem bl.a. Det blir nobben nästa vecka.

Visst har jag funderat på att ta ett hypotekslån på huset när sparpengarna tar slut men då går jag direkt dit utan mellanhänder.
strandskatan
Fräckt är också deras presentation när de ringer upp, ex: "Hej, det är Pelle, är Gustav hemma?" precis som det var en kompis. Inte en antydan om att de ringer å ett företags vägnar. Inte så smart som de tror, för man blir ju bara förbannad.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Eller när do, säger, hej hur mår du?
skånepåg
CITAT (jaj-51 @ 03-02-2014, 14:50) *
o ja dessa odrägliga telefonförsäljare är ett otyg ...

Funderar på om det kan finnas "appar" till de smarta telefonerna som avvisar hela högen.

http://vemringde.se/ Har en app med deras inlagda telefonlistor från de flesta telefonförsäljare och så finns det gott om andra appar som man ser på gps vem som ringer och blocka dem om man vill som CIA caller id med flera, bara sök wink.gif https://play.google.com/store/apps/details?...droid&hl=sv
Motti
Vi bor ju på landet och kör helt mobilt här !lätt att se på numrena vilka som är nasare bara att stänga av så slipper man diskutera med dom !Såg att man nu kan få NIX även på mobil .Alltså slippa alla idioter som ringer dygnet runt för att nasa =sälja .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon