Någon som vet var man kan köpa dessa i större förpackningar.
ROOT!T TORVBRIKETTER peat plugs/36st
En ny briketten hålls ihop av en nedbrytbar pappersremsa på sidorna som lämnar botten fri.tycker denna verkar bra,Ringde och frågade Willab om de inte har större förpackningar men det hade de inte.Någon som vet var jag kan söka efter dessa misstänker de kommer fr England.
Tack på förhand
Helen i Piteå Zon 5
10-02-2014, 14:27
Tack för ditt svar men tyvärr har hon inte dessa men jag ska skriva och kolla med henne för säkerhetskull
Pauline/Sthlm
11-02-2014, 22:49
50-pack refill fanns på ebay men var det inte så stor Willabs påse var också? Inte sett större än denna iaf
theseraphim
11-02-2014, 23:05
Vad är skillnaden på dessa och de vanliga torvbriketterna?
Pauline/Sthlm
12-02-2014, 13:21
Lätt konform, ett hål i mitten och ingen "botten" vad jag förstått............
(Själv tänkte jag använda toalettrulle med jord i)
theseraphim
12-02-2014, 15:59
Men en vanlig jiffy har väl ingen nätad botten, de har ju en markering i mitten men ingen konform så då frågar jag varför de skulle vara bättre?

vad jag menar är ju att i stort använder alls odlare oavsett vad de odlar jiffybriketter med bra resultat vilket gjort dem billiga( typ 25:- för 50st).
Pauline/Sthlm
14-02-2014, 19:25
CITAT (theseraphim @ 12-02-2014, 15:59)

Men en vanlig jiffy har väl ingen nätad botten, de har ju en markering i mitten men ingen konform så då frågar jag varför de skulle vara bättre?

vad jag menar är ju att i stort använder alls odlare oavsett vad de odlar jiffybriketter med bra resultat vilket gjort dem billiga( typ 25:- för 50st).
Du har rätt.. som du förstår verkar jag ha missförstått ngt i reklamtexten. Märks att jag inte använt briketter sedan tagetessådd som barn.
Lady Hamilton
15-02-2014, 14:35
Har inte testat torvbriketterna men däremot wexthuset.coms Root Riot och de har fungerat SUPERBRA! och de finns i 100-pack Har både beställt på nätet och köpt på trädgårdsmässan
theseraphim
15-02-2014, 15:51
Är 50 jiffy för 25:- ett bra pris?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.