Full version: dracenabekymmer
vanjalarsa
Nu måste jag få ett råd! Köpte för inte länge sedan en doftdracena på stam, Den brokbladiga varianten. Ganska snart har det blivit bruna bladkanter och en del bruna toppar. Vad sjutton beror det på ??
Jag är noga med att sprita den och den står ganska ljust. Inte i solen dock. De brokbladiga vill ju ha mer ljus än de gröna. Jag blir inte klok på vad det är för fel... Någon som har tips och råd ?? Jag blir oerhört tacksam för hjälp.
Ett tag trodde jag att jag hade vattnat den för lite (det säga ju att de inte ska vattnas för flitigt ) Då vattnade jag igenom den,,utan resultat. Fler blad blir bruna både på kanter och toppar.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Gröna mormor
Jag tror att det är den torra värmen vi har inomhus, så har jag det också på många av mina krukväxter just nu. Jag brukar klippa bort de bruna delarna. Växterna mår ju bra för övrigt. Vissa växter, såsom monsterna, duschar jag några gånger under vinterhalvåret, både på ovansidan och undersidan av bladen.
vanjalarsa
Tack för ditt svar !
Det kanske är så ändå att det är den torra luften. Ändå spritar jag den varje dag. Nu har jag ställt den lite ljusare för att se om det blir någon skillnad.
Tack igen !
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon