Full version: Min palm dör...
rosa_skosnöre
Jag har en stor palm på nästan 2 meter hög.. Namn vet jag inte, men det är flätad stam på den.
Nu har den tappat nästan alla sina löv. Jag vattnar den och har gett den lite näring. Den har inte blivit flyttad på får, lite ljus på förmiddagen bara, den växte som sjutton när jag fick hem den så den trivdes nog där då iaf.
Nu till min fråga, vad ska jag göra för att rädda den från att dö? Kan jag ens göra nått?

Hoppas på svar
Mvh Emilia
vanjalarsa
Det du mäste göra först är att ta reda på vad det är för sorts palm. Det finns många olika sorter och de sköts inte alls alltid på samma sätt. Gör det först och återkom sedan.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
gunsta
Hej och välkommen till Odlas forum - en undran är det möjligen en 'sådan' växt du har? (se länk)

http://www.odla.nu/vaxtlexikon/krukvaxter/strandkastanj
rosa_skosnöre
Ja det ser ut som en strandkastanj.. har nu lagt upp en bild på den...
teo
Citar från min växtbok (Krukväxter): En växt som gärna vill jämnt fuktig jord och defintivt hög luftfuktighet för att trivas. Det senare kan ställa till problem på vintern och resultatet blir att bladen faller. Duscha den så ofta som möjligt med rumsvarmt vatten. Torr jord däremot överlever den mycket bra, klara sig utan vatten en månad utan allvarligare skador. Kan stå svalt på vintern men inte under 12 C.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon