sparvuggla
Jag köpte frön av Synsepalum dulcificum, nu har det gått över 5 veckor sen sådd utan att dom grott.
Ska det verkligen ta så lång tid? Har haft dom varmt och fuktigt.
Nån som lyckats med denna växt?
vanjalarsa
CITAT (sparvuggla @ 15-02-2014, 09:47) *
Jag köpte frön av Synsepalum dulcificum, nu har det gått över 5 veckor sen sådd utan att dom grott.
Ska det verkligen ta så lång tid? Har haft dom varmt och fuktigt.
Nån som lyckats med denna växt?

Ursäkta men har du nåt svenskt namn ?
mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Oj förlåt nu såg jag att du hade skrivit ett svenskt namn.....
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
strandskatan
Grotid 8-10 veckor, men fröna ska sås färska, helst inom två veckor (inhämtat på nätet).
sparvuggla
CITAT (strandskatan @ 15-02-2014, 14:08) *
Grotid 8-10 veckor, men fröna ska sås färska, helst inom två veckor (inhämtat på nätet).

Då är det bara att vänta 5 veckor till.......... whistling.gif
Har du själv en?
strandskatan
Nej, jag har ingen själv, men jag tycker det är roligt att leta på nätet när någon frågar om en för mig okänd växt. Sök på "Synsepalum dulcificum propagation" så finns det en del. Här en länk (hoppas den blir klickbar): http://www.quisqualis.com/31mirftjoy.html

Hmm, verkar inte så!

Jo det gick ju!
sparvuggla
CITAT (strandskatan @ 15-02-2014, 15:20) *
Nej, jag har ingen själv, men jag tycker det är roligt att leta på nätet när någon frågar om en för mig okänd växt. Sök på "Synsepalum dulcificum propagation" så finns det en del. Här en länk (hoppas den blir klickbar): http://www.quisqualis.com/31mirftjoy.html

Hmm, verkar inte så!
Jo det gick ju!

Jo jag har sökt på den, men just groningstiden var det inte så mycket jag hittade.

Då kanske du snart har en till intressant växt...................... ? confused.gif
Alexander-VG-zon3
Köpte frön från Usa för nåt år sen som inte heller grodde. kan dock ha haft för kallt och för fuktigt. 25-30grader gör ingen skada. Däremot som skrivits i tråden är det såklart lättare och bättre med färska fröna, mina var från fröfirma och därmed varit packade länge och inte så färska.
pelle7708
hej hej idag kom mina frö upp rolleyes.gif jag planterade dom färska . jag kan nog fixa färska men tyvärr är dom dyra.. typ 25kr per frö. jag vill bara se hur många som kommer upp.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon