Jag tänkte blanda min egen jord i år och är därför på jakt efter färdig kompost som är gjord på växtdelar. (Min egen kompost är tyvärr inte riktigt färdig ännu...)
Var kan mant köpa färdig kompost som är gjord på växtdelar?
Tacksam för svar.
strandskatan
16-02-2014, 12:26
På soptippen! De säljer både halv- och helmogen kompost, halvmogen köper man om man ska lägga det ovanpå jorden, helmogen går att plantera i. Halvmogen brukar säljas kubikmetervis, helmogen förpackad i säckar.
puggen
16-02-2014, 15:42
CITAT (strandskatan @ 16-02-2014, 12:26)
På soptippen! De säljer både halv- och helmogen kompost, halvmogen köper man om man ska lägga det ovanpå jorden, helmogen går att plantera i. Halvmogen brukar säljas kubikmetervis, helmogen förpackad i säckar.
Tack för tipset! Det hade jag inte tänkt på
strandskatan
16-02-2014, 16:01
Miljövänligt jämfört med köpejord som mest är torv! Den omogna komposten kan det vara lite ogräsfrön som gror i, men jag tyckte inte det var så farligt, mer ogräs i egen kompost i så fall, tippen har ju mycket större volym på komposten och det blir varmare så de flesta frön dör. http://www.sysav.se/Privat/Produkter-och-t.../Jordprodukter/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.