Full version: Tomater i amplar.
Pupuffan
Ja, som rubriken lyder, jag har ett par sorter tomater som man kan ha i ampel.
Vilken jag gärna har dom i för jag har så otroligt många i hink.

Frågan är helt enkelt när jag ska låta dem börja hänga?
Direkt den lilla plantan grott eller inte förrän jag sätter ut den i ampeln, eller helt enkelt nån annan gång?

Och sen undrar jag om jag ska låta dem hänga "direkt" mot jorden, eller ha nåt stöttande i krukan så de kommer upp lite och inte bryts mot krukans kant.
Ja, nu fick ni ännu en amatörfråga :-)
Men det är så tråkigt när man misslyckas med alla plantor, och jag har inte så många av dessa ampeltomater heller. Gul teskedstomat är den ena förresten.

Mvh
*Stintan*
Jag skulle först skola om i en kruka så den får växa till sig lite men först måste det ju komma några riktiga blad så inte direkt den grott. Sen när den blivit större sätter du den i ampeln. Dom jag sett har inget stöd i krukan. Googla på bilder av ampeltomat så ser du hur det kan se ut.
Pupuffan
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2014, 23:00) *
Jag skulle först skola om i en kruka så den får växa till sig lite men först måste det ju komma några riktiga blad så inte direkt den grott. Sen när den blivit större sätter du den i ampeln. Dom jag sett har inget stöd i krukan. Googla på bilder av ampeltomat så ser du hur det kan se ut.

Tack! Då gör jag så och hoppas på det bästa:)
Har många småttingar allafall så jag kan chansa lite:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon