Myosotis
Jag brukar lyssna på missade avsnitt av radioföljetongen och ladda ner missade program på P1s hemsida. Det var ett tag sen sist, jag hade inte sett att de har gjort om hemsidan. Nu funkar ingenting längre! Hjälp? Jag har skrivit till dem men inte fått svar än. Oavsett vad jag klickar på så bara laddar och laddar det utan att något händer samtidigt som det står "väntar på ping.chartbeat.net".
Huggorm
Chartbeat är en av alla dessa analystjänster som webutvecklare använder för att få info om sina besökare. Jag blir alltid lika förbannad när sidor är programmerade så att de måste kommunicera med dessa spionprogram för att sidan skall kunna ladda för det är ofta så att problem hos analystjänsterna stoppar upp hela websidan. Extra katastrofalt när det är public service det handlar om. Skall man tvunget ha sådant bör det läggas så att det inte påverkar hemsidan om det inte fungerar.
Myosotis
Det var intressant. Jag håller med dig, nu bli jag också förbannad. Vad tror du, är de medvetna om det? Jobbar de på det? Eller kommer det att vara så här nu att jag inte kan ladda ner något längre? Varför just jag förresten? För om det hade drabbat alla hade det ju knappast varit så.
Gossen Ruda
Kan det vara därför min IE ibland fastnar när jag besöker vissa tidningar. Jag har nu testat med att blockera den adressen. Tror ni det hjälper?

Edit: Det hjälpte inte.
Huggorm
CITAT (Myosotis @ 22-02-2014, 13:15) *
Det var intressant. Jag håller med dig, nu bli jag också förbannad. Vad tror du, är de medvetna om det? Jobbar de på det? Eller kommer det att vara så här nu att jag inte kan ladda ner något längre? Varför just jag förresten? För om det hade drabbat alla hade det ju knappast varit så.
Det kan vara så att du behöver uppdatera något, som flash eller liknande
CITAT (Gossen Ruda @ 22-02-2014, 13:56) *
Kan det vara därför min IE ibland fastnar när jag besöker vissa tidningar. Jag har nu testat med att blockera den adressen. Tror ni det hjälper?

Edit: Det hjälpte inte.

Det finns många andra liknande tjänster. På firefox kan man se nere i vänster hörn vad man väntar på skall laddas, IE har jag ingen aning om längre
grycken
Jag har då inga problem med att ladda ner t ex Släktband på http://sverigesradio.se/ . Klickar på Program och får en lista över alla program som går att lyssna på eller ladda ner. Jag använder Internet Explorer.
Flemming
CITAT (Myosotis @ 22-02-2014, 11:25) *
Jag brukar lyssna på missade avsnitt av radioföljetongen och ladda ner missade program på P1s hemsida. Det var ett tag sen sist, jag hade inte sett att de har gjort om hemsidan. Nu funkar ingenting längre! Hjälp? Jag har skrivit till dem men inte fått svar än. Oavsett vad jag klickar på så bara laddar och laddar det utan att något händer samtidigt som det står "väntar på ping.chartbeat.net".

http://kundo.se/org/sverigesradio/d/ljudet...pelas-felkod-1/

Felmeddelandet betyder att ljudet inte kunde spelas och att det beror på att något i din miljö gjort att själva ljudprocessen avbröts.

För Internet Explorer 9 och högre beror det ofta på en inställning i Internet Explorer som är lätt att åtgärda själv.

Gå till menyn "Verktyg" i Internet Explorer och välj "Internetalternativ".

Klicka på fliken "Avancerat" och skrolla sen ned till "Multimedia" och bocka för valet "Spela upp ljud i webbsidor".

________________________________________________________________________________
______

Fungerar alldeles utmärkt på min dator som har Windows 8 och IE10

Man kan även gå in via knappen F12 och ställa in Webbläsarläge till IE8 och Dokumentläge till IE 8-Standarder

Gör man på detta sätt då får man ställa in "rätt" varje gång man vill lyssna och det kan bli lite jobbigt i längden...

Vissa siter kan inte visas i den senaste Explorern dvs.IE 10 och då kan man gå in via F12 för att kunna se text och bilder men i det aktuella fallet med SR P1 och radioföljetongen räcker det med att göra som SR:s kundtjänst rekommenderar !

Hoppas det kunde vara till någon hjälp...
Myosotis
Jag använder firefox nuförtiden.

CITAT (Huggorm @ 22-02-2014, 14:32) *
Det kan vara så att du behöver uppdatera något, som flash eller liknande

Jaha confused.gif synd bara att jag är för dum... wink.gif

De har svarat faktiskt, men bara att de inte vet vad det beror på. Jag kom på att jag laddade ju ner ett program för några dagar sen, då funkade det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon