CITAT (Myosotis @ 22-02-2014, 11:25)

Jag brukar lyssna på missade avsnitt av radioföljetongen och ladda ner missade program på
P1s hemsida. Det var ett tag sen sist, jag hade inte sett att de har gjort om hemsidan. Nu funkar ingenting längre! Hjälp? Jag har skrivit till dem men inte fått svar än. Oavsett vad jag klickar på så bara laddar och laddar det utan att något händer samtidigt som det står "väntar på ping.chartbeat.net".
http://kundo.se/org/sverigesradio/d/ljudet...pelas-felkod-1/Felmeddelandet betyder att ljudet inte kunde spelas och att det beror på att något i din miljö gjort att själva ljudprocessen avbröts.
För Internet Explorer 9 och högre beror det ofta på en inställning i Internet Explorer som är lätt att åtgärda själv.
Gå till menyn "Verktyg" i Internet Explorer och välj "Internetalternativ".
Klicka på fliken "Avancerat" och skrolla sen ned till "Multimedia" och bocka för valet "Spela upp ljud i webbsidor".
________________________________________________________________________________
______
Fungerar alldeles utmärkt på min dator som har Windows 8 och IE10
Man kan även gå in via knappen F12 och ställa in Webbläsarläge till IE8 och Dokumentläge till IE 8-Standarder
Gör man på detta sätt då får man ställa in "rätt" varje gång man vill lyssna och det kan bli lite jobbigt i längden...
Vissa siter kan inte visas i den senaste Explorern dvs.IE 10 och då kan man gå in via F12 för att kunna se text och bilder men i det aktuella fallet med SR P1 och radioföljetongen räcker det med att göra som SR:s kundtjänst rekommenderar !
Hoppas det kunde vara till någon hjälp...